قیمت پراید وانت از سوی سایپا افزایش یافت + جدول آذرماه 1402تکنولوژی 

قیمت پراید وانت از سوی سایپا افزایش یافت + جدول آذرماه ۱۴۰۲


گروه خودروسازی سایپا در آذرماه ۱۴۰۲، قیمت پراید وانت را به مقدار ۲۰ میلیون تومان افزایش داد. بر پایه ابلاغیه‌ای که این خودروساز به نمایندگی‌هایش ارسال کرده است، اکنون سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت با قیمت ۲۵۹ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. تا پیش‌ازاین، قیمت سایپا ۱۵۱ معادل ۲۳۹ میلیون تومان می بود. یقیناً باید خاطرنشان کرد که این قیمت مربوط به سایپا ۱۵۱ با کفی اتاق بار یا لاینر است. این ماشین هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمت ۲۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ به این علت عمل سایپا قدمی برای نزدیکی نرخ بازار و کارخانه وانت پراید محسوب خواهد شد.

تغییرات قیمت وانت پراید در آذرماه ۱۴۰۲:

ماشین قیمت قبل قیمت تازه درصد تحول
سایپا ۱۵۱ با لاینر ۲۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ۲۵۹.۰۰۰.۰۰۰ ۸.۳ درصد

پراید وانت یا سایپا ۱۵۱، ارزان‌ترین خودروی تجاری بازار ایران به شمار می‌آید. این چنین این ماشین تنها بازمانده خانواده پراید است که هم چنان به تشکیل می‌رسد. قیمت‌گذاری خودروهای تجاری نیاز به دخالت شورای رقابت ندارد و به این علت خودروسازان می‌توانند هر زمان که بخواهند، بهای خودروهای تجاری را افزایش دهند. این چنین رویه فروش این خودروها جدا از خودروهای سواری در جریان است. درنتیجه خودروساز می‌تواند هر تعداد ماشین تجاری را که می‌خواهد، به قیمت مطلوب خود بفروشد. مشتریان نیز بدون محدودیت قادر به خرید این خودروها می باشند. علاوه‌براین، امکان اراعه خودروهای تجاری در بورس کالا وجود دارد، درحالی‌که خودروهای سواری قابلیت اراعه در بورس کالا را ندارند.

ادامه مطلب
گلکسی S25 اولترا به گمان زیادً از نظر باتری تغییری نخواهد کرد_دانستنی

پراید وانت همانند نسخه‌های سدان این ماشین،‌ به موتور چهارسیلندر هشت‌سوپاپ ۱.۳ لیتری تجهیزاست که سایپا آن را M13 می‌نامد. این پیشرانه حداکثر ۷۱ اسب‌بخار قوت و ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. وزن سایپا ۱۵۱ نیز ۹۰۰ کیلوگرم است که تفاوتی با نسخه سدان این ماشین ندارد. تشکیل سایپا ۱۵۱ از سال ۱۳۹۳ اغاز شده است و به‌نظر می‌رسد که سال ۱۴۰۳، واپسین دوره تشکیل این ماشین خواهد می بود. سایپا اخیراً وانت پراید را به آپشن دی‌لایت و چراغ پوزیشن لایت تجهیزکرده است که آن را سایپا ۱۵۱ تیپ DA‌ می‌نامد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نقد فیلم Foe - هیچ‌ چیز دیگه مثل قبل نیست!



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها