شروع مأموریت مدارگرد ماه 3تکنولوژی 

اغاز مأموریت مدارگرد ماه ۳


۴ فوریه ۱۹۶۷ مدارگرد ماه ۳ از مجتمع کیپ کاناورال توسط ناسا به فضا پرتاب شد. مأموریت این مدارگرد شناسایی مکان‌های فرود احتمالی برای فضاپیمای سورویور و آپولو می بود تا امنیت محل فرود را قبول کند. مدلرگرد این چنین به تجهیزات جمع‌آوری داده‌های سلنودتیک، شدت تابش و برخورد ریزشهاب‌ها تجهیزشده می بود.

فضاپیما داده‌ها و تصاویر را از ۱۵ تا ۲۳ فوریه ۱۹۶۷ به‌دست آورد و بازخوانی آن تا ۲ مارس ۱۹۶۷ ادامه یافت. مکانیسم پیشروی فیلم، حرکت نامنظمی را در این دوره نشان داد. این کار علتشد که تصمیم برای اغاز بازخوانی فریم‌ها، سریعتر از زمان برنامه‌ریزی‌‌شده‌ انجام گیرد.

اغاز مأموریت مدارگرد ماه ۳ ۴

فریم‌ها با پیروزی خوانده‌ شدند تا این که در ۴ مارس، موتور پیشروی فیلم سوخت و نزدیک به ۲۵ درصد از فریم قابل خواندن‌ نبوده است.

درمجموع ۱۴۹ فریم با وضوح متوسط ​​و ۴۷۷ فریم با وضوح بالا به زمین بازگردانده شد. اطلاعات شامل چارچوبی از محل فرود سورویور ۱ می بود که امکان شناسایی موقعیت فضاپیما را در سطح فراهم می‌کرد. محل فرود آینده آپولو ۱۴ که شامل دهانه مخروطی می بود، توسط مدارگرد عکس‌برداری شده‌ است.

ادامه مطلب
رنجر 8 در ماه سقوط کرد
آخرین مطالب

داده‌های دقیق از همه آزمایش‌های دیگر در طول مأموریت به‌دست آمد‌. این فضاپیما بعد از آن برای اهداف ردیابی مورد منفعت گیری قرار گرفت تا وقتی که در ۹ اکتبر ۱۹۶۷ به سطح ماه برخورد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها