تولید خودرو در سال 1402تکنولوژی 

تشکیل ماشین در سال ۱۴۰۲ هم چنان از تقاضا عقب ماند


بر پایه اظهار وزارت صمت، تشکیل ماشین در سرزمین طی ده ماهه سال ۱۴۰۲، از مرز یک میلیون دستگاه گذشت. در این زمان خودروسازان سرزمین موفق شدند تا بیشتر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار ماشین تشکیل کنند. بر پایه حرف های‌های وزارت صمت، ۹۳۶ هزار ماشین معادل ۸۴.۵ درصد از کل تشکیل ماشین سرزمین به خودروهای سواری تعلق دارد. تشکیل ماشین در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یازده درصد رشد را نشان داده است. تشکیل خودروهای سواری نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نزدیک به ۹ درصد رشد یافت.

با وجود اظهار وزارت صمت و رشد نسبی تشکیل ماشین در سرزمین، هم چنان تقاضا بر اراعه برتری دارد. بر پایه نظر کارشناسان بازرگانی و فعالان حوزه ماشین، بازار خودروی سرزمین ماهانه به نزدیک به ۱۲۰ الی ۱۵۰ هزار دستگاه ماشین تازه نیاز دارد؛ به این علت اراعه ۹۳.۶ هزار ماشین به‌صورت ماهانه در بازار قادر به پاسخگویی تقاضا نیست. عقب‌ماندن دائمی تقاضا از اراعه علتمی‌بشود تا روال تورمی در بازار ماشین ادامه‌دار باشد و قیمت ماشین به‌صورت همیشگی افزایش اشکار کند.

ادامه مطلب
ایربادهای تازه جبرا با کیس هوشمند تجهیزبه بلوتوث LE معارفه شدند_دانستنی
تشکیل ماشین در سال ۱۴۰۲ هم چنان از تقاضا عقب ماند ۴

بعد از خودروهای سواری، خودروهای وانت بیشترین حجم تشکیل را در اختیار دارند. خودروسازان طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۳۵ هزار و ۶۲۹ دستگاه وانت در سرزمین تشکیل کرده‌اند. خودروسازان تجاری نیز موفق شده‌اند که طی ۱۰ ماهه امسال، تعداد بیشتری کامیون، کشنده و کامیونت نسبت به سال ۱۴۰۱ تشکیل کنند. بااین‌حال، شرایط در قسمت خودروهای مسافربری نامطلوب است.

کم شدن شدید تشکیل ماشین در سال ۱۴۰۲ در قسمت مسافربری

تشکیل خودروهای سواری شامل انواع اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس طی سال ۱۴۰۲ کم شدن قابل‌توجهی را نسبت به سال ۱۴۰۱ مشخص می کند. تشکیل اتوبوس در سال ۱۴۰۲ کم شدن ۳۶ درصدی و تشکیل مینی‌بوس و میدل‌باس کم شدن ۲۹ درصدی را نسبت به سال قبل توانایی کرده است. حالت تشکیل نامطلوب اتوبوس و مینی‌بوس در سرزمین علتشده است تا قیمت این خودروها در بازار آزاد روزبه‌روز افزایش یابد. روال واردات خودروهای مسافربری کارکرده نیز زیاد کند انجام می‌بشود. ازاین‌رو، برای به اعتدال رسیدن بازار و برگشت به شرایط قبل، زمان‌بسیاری زمان ملزوم خواهد می بود.

ادامه مطلب
رکود بازار ماشین فراگیر شده است!_دانستنی
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها