افتتاح سایت‌های 5G و روستایی همراه اول در مازندران با دستور وزیر ارتباطاتتکنولوژی 

افتتاح سایت‌های ۵G و روستایی همراه اول در مازندران با دستور وزیر ارتباطات


سایت‌های ارتباطی ۵G و روستایی همراه اول با دستور وزیر ارتباطات در دو نقطه شهرستان ساری و با وجود مدیرکل ارتباطات استان مازندران به منفعت‌برداری رسید و اپراتور اول به‌طور رسمی پرچمدار گسترش ۵G در ایران شد. در طی این رونمایی، وزیر ارتباطات دستور انجام تست شدت در پای سایت ۵G همراه اول در شهر ساری را داد که نتیجه آن ۸۵۲ مگابیت بر ثانیه شدت دانلود شد.

به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین منفعت‌برداری از پروژه های ارتباطی شهرستان ساری استان مازندران عصر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ با وجود «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و هیئت همراه، «سیدمحمود حسینی پور»، استاندار مازندران، «اسماعیل اعزی»، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، برخی مسئولان این استان و اصحاب رسانه در استانداری این شهرستان برگزار شد.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: ساندی و هاله ماه_دانستنی

در جریان این مراسم سایت‌های ارتباطی ۵G و روستایی همراه اول در دو نقطه «شهر ساری» و «روستای آببندانکش» با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد و به منفعت‌برداری رسید.

وزیر ارتباطات با گفتن این که امروز استان مازندران با افتتاح چهل و پنجمین سایت ۵G همراه اول دارای ۶۰ سایت ارتباطی مبتنی بر این نسل شد، اظهار کرد: «زمان برقراری ارتباطات و منفعت‌مندی مردم از خدمات نوین ارتباطی، خستگی ناشی از کار گسترش‌دهندگان از بین می رود.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
افت درآمد در بخش فضای ابری

این چنین با راه‌اندازی نمادین سایت روستایی آببندانکش که در قالب پروژه‌های USO است، ۱۷۵ آبادی و روستا از طریق ۱۲۵ سایت ارتباطی همراه اول در استان مازندران، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت منفعت‌مند شدند.

اپراتور اول تلفن همراه با گذشتن از رکورد نصب و راه‌اندازی ۱۰۳۳ سایت نسل پنج در سرزمین که ۴۰۰ سایت آن در تهران است، هم‌اکنون دارای بزرگترین شبکه ۵G ایران است و مطابق برنامه تا آخر سال تعداد سایت‌های نسل پنج این اپراتور به ۱۱۸۵ سایت خواهد رسید.

شبکه ۵G همراه اول مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی MIMO 64×۶۴ و با اتکا به منفعت گیری از شبکه فیبر این قابلیت را تشکیل کرده که نسبت به دیگر اپراتورها شدت بیشتری در اختیار مشترکان خود قرار دهد.

این چنین با افتتاح ۱۳ سایت روستایی تجهیزبه اینترنت پرسرعت، تعداد سایت های روستایی همراه اول که در پروژه گسترش روستایی امکان اتصال روستاییان را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده به ۵۳۲۹ سایت و روستاهای تحت پوشش حاصل از این مطرح به ۹۷۹۰ روستا رسید که از این لحاظ نیز از دیگر اپراتورهای تلفن همراه دیگر زیاد تر است.

ادامه مطلب
دانشمندان برای اولین‌بار نشانه‌های شکافت هسته‌ای در کیهان را کشف کردند

گفتنی است همراه اول از ابتدای پروژه مطرح USO و گسترش ارتباطات روستایی و این چنین برقراری اتصال روستاییان به شبکه ملی اطلاعات، توانسته ۹۷۹۰ روستا را با ۵۳۲۹ سایت ارتباطی به اینترنت پرسرعت تجهیزسازد و در این عرصه نیز رکورددار باشد.

در این بین ۱۰۱۵ سایت تازه برای برقراری پوشش ارتباطی ۲۱۳۱ آبادی احداث و تحت سرویس دهی قرار گرفته است و ۴۳۱۴ سایت ارتباطی نیز به تکنولوژی های تازه ارتباطی تجهیزو ۷۶۷۷ آبادی را به اینترنت پرسرعت متصل کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مقصد بازدید و بازدید میدانی و شرکت در آیین منفعت برداری از پروژه های فیبرنوری منازل و کسب و کارها و افتتاح پروژه های ارتباطی امروز در سفری یک روزه به استان مازندران رفت.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها