کوالکام S5 Gen 3تکنولوژی 

تراشه‌های صوتی کوالکام S5 Gen 3 و S3 Gen 3 با هوش مصنوعی معارفه شدند_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

کوالکام از نسل سوم تراشه‌های صوتی بین‌رده و پریمیوم خود، یعنی کوالکام S3 Gen 3 و S5 Gen 3 رونمایی کرد. این تراشه‌ها که جانشین مدل‌های Gen 2 خواهد شد، قوت پردازش بالاتری دارند و این چنین مدل S5‌ از شتاب‌دهنده هوش مصنوعی منفعت می‌برد که نتیجه‌اش بهبود کیفیت صدا خواهد می بود.

مشخصات تراشه‌های کوالکام S5 Gen 3 و S3 Gen 3

کوالکام S5 Gen 3 به یک CPU با فرکانس ۲۰۰ مگاهرتز تجهیزشده است که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به پردازنده ۸۰ مگاهرتزی Gen 2 محسوب می‌بشود. این چنین این تراشه به یک DSP تازه با فرکانس ۳۵۰ مگاهرتز تجهیزشده است و مموری آن ۱.۵ برابر مدل قبلی است.

محاسبات هوش مصنوعی روی DSP انجام می‌بشود و از آنجایی‌که Gen 3 به DSP سریع‌تری تجهیزشده، یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی اختصاصی دارد که قوت پردازشی‌اش ۵۰ برابر زیاد تر از قبل است. به لطف همین شتاب‌دهنده، امکان منفعت گیری از فناوری حذف نویز فعال (ANC) مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش صدا وجود دارد.

کوالکام برای هدفون‌های فوق پریمیوم، تراشه‌های S7 و S7 پرو را روانه بازار کرده که قوت پردازش هوش مصنوعی آن‌ها دو برابر S5 Gen 3 است. این چنین این تراشه‌ها به CPU و DSP سریع‌تری هم تجهیزشده‌اند، بااین‌حال در هدفون‌های گران‌تری مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ادوبی از ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای ویرایش عکس رونمایی کرد + ویدیو
آخرین مطالب

تراشه دوم، کوالکام S3 Gen 3 است که اگرچه هم چنان به پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۸۰ مگاهرتز تجهیزشده، اما از DSP دوگانه با فرکانس ۲۴۰ مگاهرتز منفعت می‌برد. این تراشه از موتور هوش مصنوعی کوالکام حمایتمی‌کند، بااین‌حال خبری از بهبود کارکرد شتاب‌دهنده هوش مصنوعی در آن نیست. کوالکام S3 Gen 3 از فناوری‌هایی همانند Google Fast Pair و Qualcomm TrueWireless Mirroring حمایتمی‌کند.

نسل تازه تراشه‌های S3 و S5 منفعت‌وری انرژی بالایی دارند و می‌توانند با منفعت گیری از A2DP، آهنگ‌ها را تنها با مصرف ۴ میلی‌آمپر انرژی پخش کنند. سازندگان هدفون با منفعت گیری از برنامه Voice & Music Extension کوالکام می‌توانند صدای فضایی (فراگیر) و قابلیت‌های سلامتی را به محصولات خود بیاورند.

ادامه مطلب
هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین 32 میلیارد دلار برآورد می‌شود_دانستنی

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها