ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه سفر به مریخ را بیان کردتکنولوژی 

ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه سفر به مریخ را گفتن کرد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

بعد از انجام سومین پرتاب موفق استارشیپ، اکنون «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، اطلاعاتی درمورد برنامه‌های این شرکت برای موشک‌های آینده، چهارمین پرواز آزمایشی استارشیپ و سفر به مریخ گفتن کرده است.

بر پایه مراسم تازه اسپیس‌ایکس، ایلان ماسک می‌گوید که این شرکت به گمان زیادً بتواند در سال ۲۰۲۵ از مرحله دوم استارشیپ مجدد منفعت گیری کند؛ اما تا پیش از آن، باید این راکت دوبار دیگر پرتاب آزمایشی داشته باشد. اکنون، اسپیس‌ایکس باید استارشیپ را برای چهارمین بار در ماه آینده (به گمان زیادً در اواسط اردیبهشت‌ماه) آزمایش کند. این زمان اکنون این‌بار توسط ایلان ماسک قبول شد.

ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه سفر به مریخ را گفتن کرد_دانستنی ۹

به حرف های ماسک، مطابق اهداف کلیدی این آزمایش، این شرکت باید تلاش کند تا استارشیپ را به طوری روی اقیانوس فرود بیاورد که گویی یک برج پرتاب مجازی وجود دارد. اگر موشک‌ بتواند با پیروزی خود را جهت‌گیری کند، قدم بعدی برگشت دادن آن‌ به بوکا چیکای تگزاس است تا روی برج پرتاب واقعی فرود بیاید.

ادامه مطلب
اسپیس‌ایکس قرارداد مهمی برای پرتاب ماهواره‌های مسیریابی اروپا امضا کرد

برنامه‌های آینده ایلان ماسک و اسپیس‌ایکس برای سفر به مریخ

ایلان ماسک معتقد است که ۸۰ تا ۹۰ درصد گمان دارد که بوستر استارشیپ در سال جاری میلادی قابل بازیابی بشود، درحالی که بازیابی و منفعت گیری مجدد از استارشیپ زمان بیشتری می‌خواهد، چون الزام حداقل دو آزمایش و فرود پیروزی‌آمیز متوالی است. قبل از این که اسپیس‌ایکس تلاش کند استارشیپ را به محل پرتاب بازگرداند تا از تشکیل زباله‌ زیاد تر جلوگیری کند، باید آن را به نقطه‌ای خاص در اقیانوس رساند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تلسکوپ هیل برای اولین‌بار نور را تحت هدایت هابل مشاهده کرد
ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه سفر به
ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه سفر به مریخ را گفتن کرد_دانستنی ۱۰

یکی دیگر از جزئیات کلیدی که ایلان ماسک فرمود، درمورد سوخت‌گیری استارشیپ در سفر به مریخ است. برای بارگیری سوخت استارشیپ، مرحله دوم این فضاپیما، کنار یک راکت مرحله دوم استارشیپ در مدار زمین پهلو خواهد گرفت تا سوخت‌گیری کند، و به حرف های ماسک، شش مرتبه سوخت‌گیری از طریق راکت‌ها، باید برای انجام سفر مریخ کافی باشد.

درمورد مأموریت‌های اسپیس‌ایکس به مریخ، ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت‌نام می‌کنند به زمین باز نخواهند گشت، بااین‌حال مقصد طویل مدت برنامه استارشیپ این است که برگشت به زمین را ممکن کند. این چنین اسپیس‌ایکس تصمیم دارد تعداد استارشیپ‌های بیشتری نسبت به بوسترها بسازد، چون زیاد تر این فضاپیماها در مریخ برای مقاصد خاص مورد منفعت گیری مجدد قرار خواهند گرفت.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
ایرتگ اپل به ردیابی یک چمدان مسروقه و دستگیری سارق آن پشتیبانی کرد

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط