اپلتکنولوژی 

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به گمان زیادً باریک‌ترین حاشیه نمایشگر را در بین تلفنهای بازار خواهند داشت_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

مطابق گزارش‌هایی که به‌تازگی انتشار شده‌اند، گمان دارد که اپل عمل به افت مقدار حاشیه‌های نمایشگر در آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس تا ۴۰ درصد نسبت به نسل قبلی این محصولات نماید و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را بیشتر از پیش ارتقا دهد.

مشخصات احتمالی صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از حاشیه‌های نسبتاً باریکی در اطراف نمایشگر خود منفعت می‌برند؛ اما گزارش‌های تازه ادعا دارند که اپل به این مقدار رضایت نداده و می‌خواهد حاشیه‌های صفحه‌نمایش در نسل تازه تلفنهای هوشمند خود را از قبل هم باریک‌تر کند. در صورت صحت این ادعا و افت ۴۰ درصدی حاشیه‌ها در قیاس با قبل، مقدار نسبت نمایشگر به بدنه می‌تواند به رقم حیرت‌انگیزی دست اشکار کند که جذابیت بصری بیشتری را هم به‌جستوجو خواهد داشت. این چنین کاری می‌تواند روی افت نسبی ابعاد و منفعت گیری آسان‌تر کاربران از دستگاه‌های خود هم تأثیر داشته‌باشد.

ادامه مطلب
نسخه بتا سیستم‌عامل‌های تازه اپل برای گسترش‌دهندگان اراعه شد_دانستنی

مطابق داده‌های افشا شده، انتظار می‌رود که آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به‌ترتیب از پنل‌های ۶.۳ و ۶.۹ اینچی منفعت ببرند؛ کاری که برای اولین‌بار بعد از زمان طویل در سری آیفون صورت‌می‌گیرد و برای سال‌ها اندازه پنل نمایشگر در محصولات اپل ثابت باقی مانده‌می بود. یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی Weibo گزارش داده است که اپل می‌خواهد اندازه حاشیه‌های نمایشگر دو محصول حرف های‌شده را هم به رقم ۱.۱۵ میلی‌متر رساند؛ اگرچه مقدار ذکر شده تنها به آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت داده شده‌است. این چنین در آیفون ۱۶ پرو ناظر رسیدن اندازه حاشیه به ۱.۲۰ میلی‌متر هستیم که هم چنان پیشرفت بزرگی در قیاس با نسل قبل به‌شمار می‌رود.

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به گمان زیادً باریک‌ترین حاشیه نمایشگر را در بین تلفنهای بازار خواهند داشت_دانستنی ۴

در گزارش حرف های‌شده، اشاره‌ای به نحوه دستیابی اپل به این چنین حاشیه‌های باریکی برای نمایشگر محصولات تازه این شرکت، نشده است و باید چشم به راه ماند تا ببینیم تیم طراحی و مهندسی اپل چطور می‌تواند جهت شگفتی بشود. ناگفته نماند که گزارش فرد دیگر که چندی پیش انتشار شد، ادعا داشت که اپل می‌خواهد از فناوری Border Reduction Structure منفعت ببرد تا عمل به افت حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش آیفون‌های تازه نماید. مقداری قبل هم حرف های‌شده می بود که اپل تصمیم منفعت گیری از تکنیک LIPO را برای دستیابی به این چنین نتیجه‌ای دارد؛ اما انگارً این شرکت عمل به تحول رویه خود برای کسب نتیجه بهتر داده است.

ادامه مطلب
اپل می‌خواهد مک را به یک پلتفرم رقابتی برای بازی‌ها تبدیل کند
آخرین مطالب

تا این مدت اشکار نیست که افت حاشیه‌های نمایشگر و منفعت گیری از فناوری‌های تازه در ساخت محصولات، تأثیری روی قیمت پایه آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس خواهد داشت یا خیر. با این حال به نظر می‌رسد که افزایش قیمت محصولات آتی اپل، امری محتمل است و باید انتظار آن را داشته‌باشیم. افت حاشیه‌های بالایی و پایینی صفحه‌نمایش، امری دشوارتر نسبت به حاشیه‌های جانبی است؛ اما انگارً فناوری BRS می‌تواند پشتیبانی شایانی در این مسیر کند. در نهایت افت حاشیه می‌تواند زمان‌های بسیاری از جمله افزایش اندازه پنل بدون نیاز به بزرگ‌تر کردن بدنه را به‌جستوجو داشته‌باشد. یقیناً گزارش‌های قبل اصرار دارند که نسل بعدی آیفون‌ها به‌گمان زیاد با افزایش اندازه نسبت به قبل همراه خواهند می بود؛ قضیه‌ای که تا زمان معارفه رسمی، شفاف نخواهد شد.

ادامه مطلب
همکاران سیستم تا دو سال دیگر سرویس ابری هوش مصنوعی اراعه می‌کند

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها