قیمت خودروهای فرسوده چقدر است؟تکنولوژی 

قیمت خودروهای فرسوده چه مقدار است؟


بر پایه اظهار دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت ماشین، قیمت خودروهای فرسوده اکنون بین ۳۵ الی ۴۲ میلیون تومان است. این قیمت با دقت به نوع و این چنین مقدار کارایی ماشین فرسوده تعیین می‌بشود. سید امیر احمدی این اظهارات را بعد از آن فرمود که طی روزهای قبل ناظر افزایش قیمت خودروهای فرسوده بوده‌ایم.

به حرف های دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت ماشین، قیمت لاشه ماشین بین ۱۲ الی ۱۵ میلیون تومان است. این مبلغ با اضافه شدن گواهی اسقاط، به نزدیک به ۴۵ میلیون تومان می‌رسد. قیمت خرید ماشین نیز از مشتریان ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان خواهد می بود. به این علت سود ناخالص مراکز اسقاط ماشین به ازای هر دستگاه اتومبیل فرسوده، بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان است.

بر پایه قانون فرسودگی خودروها، اتومبیل‌هایی با سن بیشتر از ۱۵ سال که قادر به دریافت معاینه فنی نباشند، فرسوده محسوب خواهد شد. اراعه خدمات به این خودروها غیرممکن خواهد می بود. از این رو مالک ماشین ناچار است تا اتومبیل فرسوده را برای دریافت معاینه فنی تعمیر کند یا آن‌که این ماشین را برای فروش به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ببرد. با این حال قیمت خرید خودروهای فرسوده توسط مراکز اسقاط و بازیافت ماشین با نرخ این خودروها در بازار آزاد تفاوتی دیدنی دارد.

ادامه مطلب
اعطای نماد مطمعن الکترونیکی برون‌سپاری خواهد شد

قیمت خرید خودروهای فرسوده در بازار آزاد چه مقدار است؟

به طور مثال هم‌اکنون برای خرید یک دستگاه پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۵، بایستی ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کنید. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۲ نیز با قیمت تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. حتی خرید یک وانت پیکان فرسوده متعلق به سال‌های ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۴ بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد. پراید مدل ۱۳۸۴ یا ۱۳۸۵ نیز با قیمت تقریبی ۱۱۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان قابل خریداری است. بدیهی است که در شرایط جاری، مالکان تمایلی به اسقاط خودروهایشان نشان نمی‌دهند و ترجیح خواهند داد بعد از انجام تعمیرات محدود، اتومبیل مسن خود را با قیمت چند برابری در بازار به فروش برسانند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس روز ناسا: ابرنواختر باقی‌مانده ذات‌الکرسی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها