سم آلتمن برای تولید تراشه هوش مصنوعی احتمالاً با TSMC همکاری می‌کندتکنولوژی 

سم آلتمن برای تشکیل تراشه هوش مصنوعی به گمان زیادً با TSMC همکاری می‌کند


«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI برای افت تسلط انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی تصمیم دارد میلیاردها دلار اندوخته جذب کند. اکنون به نظر می‌رسد او با اندوخته‌گذاران اماراتی و شرکت تایوانی TSMC درحال مذاکره است. مدیرعامل OpenAI به‌جستوجو برآورده‌کردن نیاز روزافزون شرکتش به نیمه‌رساناها و افت اتکا به انویدیا است.

بر پایه گزارش Financial Times، به نظر می‌رسد مدیرعامل ۳۸ ساله OpenAI در حال مذاکره با اندوخته‌گذاران امارات متحده عربی، از جمله «شیخ طحنون بن زاید آل نهیان»، یکی از ثروتمندترین و با نفوذترین چهره‌های ابوظبی، درمورد فراهم مالی این اندوخته‌گذاری است. به حرف های منبع های آگاه، او این چنین درحال گفتگو با تولیدکننده نیمه‌رسانا تایوانی TSMC برای شراکت در ساخت تراشه‌ها است.

رقابت برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

سم آلتمن برای تشکیل تراشه هوش مصنوعی به گمان زیادً با TSMC همکاری می‌کند ۴

در چند زمان تازه، تراشه‌های هوش مصنوعی به محبوب‌ترین کالا برای استارتاپ‌های دره سیلیکون و غول‌های فناوری تبدیل شده‌اند، چون برای گسترش مدل‌های هوش مصنوعی الزامی می باشند. پردازنده‌های گرافیکی انویدیا انتخاب مهم اکثر محققان و شرکت‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، چون کارکرد و کارایی بالایی برای آموزش و اجرای مدل‌های زبان بزرگ همانند GPT-4 اراعه خواهند داد.

ادامه مطلب
OpenAI و متا در حال آماده‌سازی هوش مصنوعی با قابلیت استدلال_دانستنی

اکنون سم آلتمن می‌خواهد از زیر سلطه انویدیا خارج بشود و تراشه‌های خودش را داشته باشد، اما برای رسیدن به این چنین هدفی او نیازمند میلیاردها دلار اندوخته است، چون طراحی و گسترش تراشه زیاد پیچیده و گران است. آلتمن امیدوار است با این کار، مانع یکه‌تازی انویدیا با قیمت بازار نزدیک به ۱.۵ تریلیون دلار بشود. اشکار نیست که آیا اندوخته‌گذاری تراشه آلتمن به گفتن یک نهاد جداگانه مدیریت می‌بشود یا یک شرکت تابعه OpenAI خواهد می بود. اما به گمان زیاد، OpenAI مشتری مهم این شرکت تازه می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است_دانستنی

OpenAI و دیگر شرکت‌های پیشرو برای آموزش و اجرای مدل‌های زبان بزرگ خود به هزاران تراشه متکی می باشند و رقابت برای پردازنده‌های گرافیکی شدید است. از سویی اراعه نیمه‌رساناها توسط تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های بزرگ اداره می‌بشود. OpenAI که درحال کار بر روی نسخه جدیدی از مدل هوش مصنوعی خود است، با پیچیده‌ترشدن این مدل‌ها به شرکای سازنده تراشه خود زیاد تر وابسته می‌بشود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها