OpenAI و متا در حال آماده‌سازی هوش مصنوعی با قابلیت استدلالتکنولوژی 

OpenAI و متا در حال آماده‌سازی هوش مصنوعی با قابلیت استدلال_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

OpenAI، سازنده ChatGPT و متا در اغاز انتشار کردن مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی می باشند که ادعاشده قادر به استدلال و برنامه‌ریزی می باشند.

بر پایه گزارش فایننشال‌تایمز، مدیران هر دو شرکت این هفته اظهار کردند که در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی نسخه‌های بعدی مدل‌های زبان بزرگ خود می باشند که ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی همانند ChatGPT را تامین می‌کنند. متا اظهار کرده که که در هفته‌های آتی اراعه مدل Llama 3 را اغاز خواهد کرد و در همین حال، استارتاپ OpenAI تحت حمایتمایکروسافت تصمیم دارد مدل بعدی خود که انتظار می‌رود GPT-5 نام داشته باشد، را «به زودی» اراعه کند.

گسترش هوش مصنوعی دلایلکننده توسط متا و OpenAI

«جوئل پینو»، معاون تحقیقات هوش مصنوعی متا می‌گوید:

«ما سخت در تلاش هستیم تا فهمید شویم چطور این مدل‌ها را نه فقط برای سخن بگویید‌کردن، بلکه در واقع برای استدلال، برنامه‌ریزی و داشتن حافظه طراحی کنیم.»

«براد لایت‌کپ»، مدیر اجرایی OpenAI نیز به فایننشال‌تایمز او گفت که نسل بعدی GPT پیشرفت‌هایی را در حل «مشکلات سخت» همانند استدلال نشان خواهد داد:

«ما اغاز به توانایی هوش مصنوعی می کنیم که می‌تواند ماموریت های پیچیده‌تری را به روشی پیچیده‌تر انجام دهد. فکر می‌کنم که ما تازه اغاز به پرداختن به توانمندیهایی کرد‌ه‌ایم که این مدل‌ها برای استدلال نیاز دارند.»

لایت‌کپ در ادامه او گفت که سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی «در انجام کارهای کوچک واقعاً خوب می باشند»، اما تا این مدت هم در قابلیت‌های خود «زیاد محدود» می باشند.

ادامه مطلب
بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است_دانستنی

همانطور که شرکت‌های بزرگ فناوری برای تشکیل هوش‌مصنوعی پیچیده‌تر با یکدیگر رقابت می‌کنند، شدت پیشرفت این مدل‌ها نیز در حال افزایش است. استدلال و برنامه‌ریزی از جمله ویژگی‌های مورد نظر این شرکت‌ها برای مدل‌های خود است که محققا این حوزه آن را «هو‌ش مصنوعی عمومی» می‌نامند، چون به چت‌بات‌ها اجازه خواهند داد تا دنباله‌ای از ماموریت های مرتبط با خواست کاربران را اراعه کنند و حتی عواقب عمل های خود را پیش‌بینی کنند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط