قرارداد بین اپل و کوالکام برای مودم های 5G آیفون تا 2027 تمدید شدتکنولوژی 

قرارداد بین اپل و کوالکام برای مودم های ۵G آیفون تا ۲۰۲۷ تمدید شد


اپل در سال جاری حرف های‌می بود که قرارداد خود با کوالکام برای منفعت گیری از مودم های ۵G این شرکت را تا سال ۲۰۲۶ تمدید می‌کند. اکنون در گزارش جدیدی حرف های‌شده که غول کوپرتینویی تصمیم دارد حداقل تا سال ۲۰۲۷ به منفعت گیری از مودم‌های کوالکام در آیفون ادامه دهد.

بر پایه گزارش CNBC، این خبر توسط «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام در جریان جلسه مالی این شرکت اظهار شده است. به حرف های آمون، کوالکام تا مارس ۲۰۲۷ به اراعه مودم‌های ۵G آیفون ادامه خواهد داد، در حالی که پیش از این قرارداد دو غول فناوری تا سال ۲۰۲۶ تمدید شده می بود. مدیرعامل کوالکام این چنین او گفت که از رابطه این شرکت با اپل زیاد خوشحال است.

قرارداد بین اپل و کوالکام برای مودم های ۵G آیفون تا ۲۰۲۷ تمدید شد ۹

نتایج مالی اظهار‌شده از سوی کوالکام برای فصل پایانی سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

  • سود هر سهم: ۲.۷۵ دلار در روبه رو ۲.۳۷ دلار مورد انتظار
  • درآمد: ۹.۹۲ میلیارد دلار در روبه رو ۹.۵۱ میلیارد دلار مورد انتظار
ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً یک پردازنده سیگنال تصویری (ISP) اختصاصی برای آیفون‌ها می‌سازد

برای سه ماهه جاری نیز این شرکت انتظار دارد که سود هر سهم آن بین ۱.۷۳ تا ۱.۹۳ دلار به ازای هر سهم باشد و ۸.۹ تا ۹.۷ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

مشکلات اپل در عرصه گسترش مودم ۵G

1706784104 998 قرارداد بین اپل و کوالکام برای مودم های 5G آیفون
قرارداد بین اپل و کوالکام برای مودم های ۵G آیفون تا ۲۰۲۷ تمدید شد ۱۰

اپل از سال‌ها قبل در تلاش است تا مودم ۵G خود را گسترش دهد و آن را به جایگزینی برای مودم‌های کوالکام تبدیل کند. سال ۲۰۱۹، کوپرتینویی‌ها قسمت مودم اینتل را در یک قرارداد ۱ میلیارد دلاری خریداری کردند. با این خرید، بیشتر از ۱۷ هزار پتنت و ۲۲۰۰ کارمند اینتل در اختیار غول سازنده آیفون قرار گرفته است. با این حال، انگارً همه این کوششها برای پشتیبانی به گسترش مودم ۵G اپل کافی نبوده است.

ادامه مطلب
اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد

بلومبرگ سال قبل در گزارشی حرف های می بود که گسترش مودم ۵G اپل برای مهندسان و مدیران این شرکت «ناامیدکننده» بوده است. به حرف های منبع های این گزارش، انگارً اولین مثالهایی که از این مودم تشکیل شده است، از نظر کارکرد و کارایی نسبت به مودم‌های کوالکام بهتر نبوده‌اند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها