جف بزوس با کنارزدن ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شدتکنولوژی 

جف بزوس با کنارزدن ایلان ماسک مجدد ثروتمندترین فرد جهان شد


برای اولین‌بار در بیشتر از ۹ ماه قبل، «ایلان ماسک» دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست. «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون اکنون با مجموع دارایی ۲۰۰.۳ میلیارد دلار در جایگاهی بالاتر از مدیرعامل تسلا با دارایی ۱۹۷.۷ میلیارد دلاری قرار گرفته است.

بر پایه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بعد از کم شدن ۷.۲ درصدی قیمت سهام تسلا در معامله های روز دوشنبه، ثروت ایلان ماسک نیز افت یافت تا جف بزوس بتواند گفتن ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کند.

پادشاهی جف بزوس با رشد سهام آمازون و کم شدن سهام تسلا

این نخستین‌بار است که جف بزوس ۶۰ ساله از سال ۲۰۲۱ تخت پادشاهی را در بین ثروتمندان جهان به‌دست می‌آورد. شکاف بین دارایی‌های ماسک و بزوس که در یک دوره به ۱۴۲ میلیارد دلار می‌رسید، با روندهای متفاوت سهام آمازون و تسلا دائماً کمتر شده است.

ادامه مطلب
ایلان ماسک و تسلا انگارً از اندوخته‌گذاری در هند منصرف شده‌اند_دانستنی

قیمت سهام آمازون به‌گفتن بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان از اواخر سال ۲۰۲۲ بیشتر از دو برابر شده است. از آن سو اما قیمت سهام تسلا از نقطه اوج خود در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۵۰ درصد کم شدن داشته است.

جف بزوس با کنارزدن ایلان ماسک مجدد ثروتمندترین فرد جهان شد ۴

سهام تسلا روز قبل کم شدن اشکار کرد، چرا که داده‌های اولیه نشان می‌داد فروش کارخانه شانگهای این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در بیشتر از یک سال تازه رسیده است. در آن طرف، آمازون درحال نزدیک‌شدن به بهترین رشد فروش آنلاین خود از دوره ابتدایی همه‌گیری کروناست.

ادامه مطلب
برندگان «هکاتون دیفای» نوبیتکس معارفه شدند

قسمت عمده دارایی جف بزوس به سهم ۹ درصدی او در شرکت آمازون مربوط می‌بشود. او بزرگ‌ترین سهام‌دار این غول تجارت الکترونیک است، و هم چنان بعد از فروش نزدیک به ۵۰ میلیون سهم به قیمت ۸.۵ میلیارد دلار در هفته‌های قبل، این جایگاه را در اختیار دارد.

بنیان‌گذار آمازون نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ با پشت‌سرگذاشتن «بیل گیتس»، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت توانست به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل بشود. بااین‌حال، رشد خیره‌کننده تسلا در سال ۲۰۲۱ علتشد ایلان ماسک بر این تخت پادشاهی تکیه بزند.

در جایگاه سوم فهرست میلیاردرهای بلومبرگ نام «برنار آرنو» با ۱۹۷ میلیارد دلار، در جایگاه چهارم «مارک زاکربرگ» با ۱۷۹ میلیارد و در جایگاه پنجم بیل گیتس با ۱۵۰ میلیارد دلار قرار دارد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها