iphone 16تکنولوژی 

آیفون ۱۶ به گمان زیادً جهت حمایتاز هوش مصنوعی، رم بیشتری خواهد داشت_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

اپل طبق معمولً ادعا داشته است که به علت نرم‌افزار بهینه، نیازی به منفعت گیری از حافظه رم بالا در تلفنها و تبلت‌های خود نداشته است. اما به‌نظر می‌رسد با فراگیری هوش مصنوعی مولد این روال در آینده‌ای نزدیک تحول کند. گزارشی تازه ادعا دارد که اپل برای حمایتبهتر از هوش مصنوعی در محصولات سری آیفون ۱۶ به گمان زیادً ناچار به منفعت گیری از حافظه رم زیاد تر در قیاس با نسل قبل خواهد شد.

آیفون ۱۶ چه مقدار حافظه رم خواهد داشت؟

بیشترین مقدار حافظه رم که تا بحال در تلفنهای هوشمند اپل مورد منفعت گیری قرار گرفته برابر با ۸ گیگابایت است؛ درحالی که این مقدار نیز تنها محدود به مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ می‌بشود و دیگر نسخه‌ها تنها با ۶ گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اکنون بنابر گزارش غیرعمومی یک مؤسسه کره‌ای که Revegnus آن را در ایکس بازنشر کرده است، اپل برای حمایتبهتر از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و به‌کارگیری قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی روی نسل آتی آیفون‌های خود، ناچار به افزایش مقدار حافظه رم خواهد شد. اما از نظر دیگر، به‌نظر می‌رسد که اپل درحال کار روی منفعت گیری از حافظه‌های NAND فلش برای این چنین مصارفی باشد و گمان ثابت باقی‌ماندن حافظه رم در برخی مدل‌ها نیز وجود دارد.

ادامه مطلب
مشتریان بانی مد، مشتریان متفاوت‌تری نسبت به بقیه بازار می باشند
آیفون ۱۶ به گمان زیادً جهت حمایتاز هوش مصنوعی، رم بیشتری خواهد داشت_دانستنی ۴

اگرچه تا این مدت به طور دقیق اشکار نیست که کدام یک از مؤسسه‌های کره‌ای عمل به انتشار کردن این چنین اطلاعاتی کرده، اما Revegnus ذکر کرده است که برخی از امکانات مرتبط با هوش مصنوعی حداقل به ۲۰ گیگابایت حافظه رم نیاز خواهد داشت. این چنین گفتن شده است که افزایش رم برای همه مدل‌های آیفون ۱۶ اعمال خواهد شد و تنها محدود به نسخه‌های پرو و پرو مکس نخواهد می بود. انتظار می‌رود که اپل نسخه پایه آیفون‌های بعدی را هم با حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اراعه کند و گزینه ۱۲۸ گیگابایتی از لیست حذف بشود.

باید دقت داشت که افزایش حافظه رم، نیازمند طراحی مجدد مدار منطقی آیفون خواهد می بود؛ چون افزودن تراشه‌های رم تازه نیازمند فضای بیشتری خواهد می بود. این چنین تراشه‌های تازه می‌توانند مقدار مصرف انرژی را افزایش دهند که نه‌تنها امکان پذیر روی طول شارژدهی دستگاه اثرگذار باشد، بلکه قیمت همه‌شده آن را نیز افزایش دهد. از آنجایی که اکنون امکان خواست آیفون با حافظه ۱ ترابایتی وجود دارد، به‌نظر می‌رسد که منفعت گیری از حافظه NAND فلش سریع و بهبود یافته برای امور پردازشی همانند قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی مولد چندان دور از ذهن نباشد؛ اما اشکار نیست که این فناوری برای منفعت گیری در کدام یک از نسل‌های آتی آیفون آماده خواهد می بود.

ادامه مطلب
ونرا 5 به زهره پرتاب شد
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها