قابلیت Recallتکنولوژی 

بریتانیا قابلیت Recall مایکروسافت را از نظر حریم خصوصی بازدید می‌کند_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

دفتر کمیساریای اطلاعات (ICO) به‌گفتن دیده‌بان داده بریتانیا خبرداد که درحال «پرس‌و‌جو» در رابطه قابلیت هوش مصنوعی Recall تازه مایکروسافت است که می‌تواند هر چند ثانیه از صفحه لپ‌تاپ کاربران اسکرین‌شات بگیرد. این قابلیت امکان پذیر ناقض حریم خصوصی کاربران باشد و داده‌های آن‌ها را به‌خطر بیندازد.

مایکروسافت در زمان معارفه Recall حرف های می بود که این قابلیت تنها با «پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس» که رده جدیدی از محصولات با تراشه‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام می باشند، سازگار خواهد می بود و می‌تواند اسکرین‌شات‌های رمزگذاری‌شده‌ای را روی رایانه شخصی کاربران ذخیره کند. اما بر پایه گزارش بی‌بی‌سی، ICO برای کسب اطلاعات زیاد تر در رابطه ایمنی این محصول که فعالان حریم خصوصی آن را یک «کابوس» بالقوه می‌نامند، با مایکروسافت تماس گرفته است.

مایکروسافت ادعا کرده که Recall یک «توانایی اختیاری» است و به نگه داری حریم خصوصی و امنیت کاربران متعهد است. مطابق اطلاعات حاضر در وب‌سایت غول فناوری، کاربران می‌توانند برای عکس‌هایی که Recall جمع‌آوری می‌کند، محدودیت تعیین کنند. این شرکت می‌گوید:

«داده‌های Recall فقط به‌صورت محلی ذخیره خواهد شد و مایکروسافت یا هرکس فرد دیگر که به دستگاه دسترسی ندارد، به آن‌ها نیز دسترسی نخواهد داشت.»

بااین‌حال، یکی از سخنگویان ICO می‌گوید که شرکت‌ها باید قبل از اراعه هر محصول تازه به بازار، «به‌دقت خطرات مربوط به حقوق و آزادی‌های مردم را برسی کنند و این خطرات را افت دهند.» او می‌گوید:

«ما درحال انجام پرس‌و‌جوهایی با مایکروسافت برای فهمیدن عمل های مربوط به محافظت از حریم خصوصی کاربران هستیم.»

انتقاد فعالان حریم خصوصی از قابلیت Recall مایکروسافت

Recall

Recall این قابلیت را دارد که همه فعالیت‌های قبل کاربران ازجمله فایل‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و سابقه مرور را جستجو کند. درحالی‌که رقیب ها نیز می‌توانند این کار را انجام بدهند، اما Recall این چنین هر چند ثانیه یک‌بار از صفحه اسکرین‌شات می‌گیرد و آن‌ها را نیز جستجو می‌کند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن مایکروسافت کوپایلوت برای اندروید انتشار شد + لینک دانلود

دکتر «کریس شریشاک»، مشاور هوش مصنوعی و حریم خصوصی با اشاره به این قابلیت می‌گوید:

«این ویژگی می‌تواند یک کابوس حریم خصوصی باشد. این حقیقت که فقطً در میانه منفعت گیری از دستگاه اسکرین‌شات گرفته می‌بشود، می‌تواند تأثیر منفی برای مردم داشته باشد.»

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها