تعرفه واردات خودروهای چینیتکنولوژی 

کانادا در پیروی از آمریکا و اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش می‌دهد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

طی هفته‌های قبل، ناظر افزایش تعرفه واردات خودروهای چینی توسط آمریکا، اروپا و ترکیه بودیم. اکنون کانادا نیز به این جمع مدام است. «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، با اشاره به افزایش تعرفه واردات، خبرداد اقداماتی برای حفاظت صنعت خودروسازی داخلی این سرزمین انجام خواهد شد.

دولت ایالات‌ متحده مدتی پیش تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را ۴ برابر کرد. اتحادیه اروپا نیز این تعرفه را تا ۳۸.۱ درصد افزایش داد. سال قبل، صادرات خودروهای چینی به کانادا ۲.۲ میلیارد دلار می بود. به همین علت دولت کانادا با پیروی از ایالات‌ متحده و اتحادیه اروپا تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش خواهد داد تا از خودروسازهای داخلی حمایتکند.

چه فردی ترودو را برای افزایش تعرفه واردات خودروهای چینی تحت سختی گذاشت؟

محرک افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی در دولت کانادا «داگ فورد»، نخست‌وزیر ایالت انتاریو، است. انتاریو پرجمعیت‌ترین ایالت کانادا و قلب اقتصاد این سرزمین است. داگ فورد مدتی پیش در اظهارنظری رسمی او گفت: «اگر سریع عمل نکنیم، مشاغل انتاریو و کانادا را به خطر می‌اندازیم.»

ادامه مطلب
درمان ناشنوایی در برخی کودکان چینی با کمک ژن درمانی! + ویدیو

جاستین ترودو اذعان کرده است عمل های دیگر کشورها در تعیین محدودیت‌های تجاری علیه چین را زیر نظر دارد. در جریان نشست تازه رهبران گروه هفت در ایتالیا، او گفت و گو‌هایی حوالی خودروهای برقی چینی و تأثیر آن بر صنایع خودروسازی کشورهای غربی انجام شد. یقیناً دولت کانادا می‌خواهد محتاط عمل کند تا با عمل های تلافی‌جویانه چینی‌ها روبه رو نشود.

کانادا در پیروی از آمریکا و اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش می‌دهد_دانستنی ۴

سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲.۲ میلیارد دلار کانادا (۱.۶ میلیارد دلار آمریکا) خودروهای چینی در کانادا به فروش رسیدند. قسمت قابل‌توجهی از این خودروها اتومبیل‌های الکتریکی بودند. این آمار رشد فزاینده‌ای را نسبت به ۲۰۲۲ مشخص می کند. ۲۰۲۲، فروش خودروهای چینی در کانادا ۱۰۰ میلیون دلار کانادا (۷۳ میلیون دلار آمریکا) می بود.

ادامه مطلب
بهترین ابزارهای تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی {2023}

به حرف های «کریستیا فریلند»، وزیر دارایی کانادا، این سرزمین «فعالانه قدم‌های بعدی برای مقابله با مازاد اراعه چین را بازدید می‌کند.» فریلند افزود: «چین سیاست موثر دولت مبنی‌بر افزایش ظرفیت را جستوجو می‌کند [و] حفاظت از مشاغل، تشکیل داخلی و روابط تجاری آزاد کانادا الزامی است.» هم‌زمان صنایع خودروسازی فعال در کانادا دولت را تحت سختی گذاشته‌اند تا از تعرفه‌های ایالات‌ متحده برای خودروهای چینی پیروی کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها