جرم‌گیری مینای دندانتان را تحلیل می‌برد؟سلامتی 

جرم‌گیری مینای دندانتان را تحلیل می‌برد؟_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

کد خبر: ۲۶۳۹۴۶

تاریخ انتشار کردن: شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳ – ۰۹:۴۸

به نقل از بهداشت نیوز، دکتر زهره طبیب زاده نوری اظهار کرد: بوی بد دهان علل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن می‌تواند پلاک میکروبی و جرم باشد، جرم‌گیری دندان‌ها و از بین بردن مشکلات لثه‌ای و ترمیم پوسیدگی‌های دندانی از با اهمیت ترین راه‌های از بین بردن بوی بد دهان است، درواقع جرم‌گیری به گفتن درمان مادر در دندانپزشکی برداشت می بشود.

دکتر طبیب‌زاده نوری افزود: یکی  از درمان‌های اولیه و مقدماتی برای همه درمان‌های آینده دندانپزشکی، در صورتی‌که بیمار جرم دندانی داشته باشد، جرم گیری است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مصحف قرآن عصر تیموری در موزه قزوین+عکس

او همین طور گفت: اگر دندان بیماری جرم داشته باشد، علتمی‌بشود که بافت های حمایتکننده دندان که سلامت ریشه‌های دندان‌ها را ضمانت می‌کنند صدمه ببینند، چرا که جرم علتتجمع پلاک‌های میکروبی اطراف بافت‌های دندانی می‌بشود و کم کم علتصدمه به دیگر بافت‌های دندان نیز  می‌بشود.

دکتر طبیب‌زاده‌نوری افزود: اگر جرم‌گیری به درستی انجام بشود، بافت‌های محافظی که در سطح ریشه می باشند و در تاثییر جرم‌گیری از سطح ریشه برداشته خواهد شد کم کم طی هفته‌های آتی و ماه‌های اول ترمیم خواهد شد و هیچ آسیبی به بافت‌های پشتیبان دندان داخل نمی‌بشود.

این متخصص بیماری های لثه فرمود: وقتی که به بهداشت دندان توجهی نشود، جرم های دندان به مرور روی هم انباشته شده و حالت ناهموار و زبری تشکیل می کند در نتیجه میکروب‌های تازه‌تر راحت‌تر رسوب کرده و راه اندازی پلاک میکروبی بر روی جرم‌ها تسریع می‌بشود و به سمت تحلیل ریشه می‌رود.

ادامه مطلب
تصویری قشنگ از هلال ماه رمضان در شهر کربلا، امشب +عکس

وی زمان انجام جرم‌گیری را بسته به جرم راه اندازی شده در دهان دانست و او گفت: اگر فردی جرم راه اندازی شده داشته باشد باید جرم را در اسرع زمان بردارد و در روبه رو اگر فردی بهداشت دهان و دندان مناسبی دارد نیازی به جرم‌گیری ندارند.

وی درمورد مراقبت از دندان، منفعت گیری ازمسواک و  خمیردندان‌های مناسب اظهار کرد: با اهمیت ترین وسیله‌ای که برای از بین بردن پلاک میکروبی وجود دارد، مسواک زدن به روش صحیح و با خمیر دندان مناسب است.

دکتر طبیب زاده نوری او گفت: خمیردندان‌های سفید کننده به علت دارا بودن مواد ساینده طبق معمول سطح تمیزتری را تشکیل می‌کنند و این در حالی است که لزوما برای منفعت گیری مداوم مناسب نیستد و زیاد تر جنبه تبلیغاتی دارند.

وی منفعت گیری از مسواک‌های نرم و متوسط، نخ دندان و خمیر دندان معمولی با سایندگی کم را پیشنهاد کرد.

ادامه مطلب
عکس قشنگ از اقیانوس ابر در ارتفاعات رامسر+عکس_دانستنی

دکتر طبیب‌زاده نوری با گفتن این‌که اغاز تحمل درد در افراد متفاوت است، او گفت: جرم‌گیری طبق معمول دردناک نیست ولی اگر  اغاز تحمل درد بیمار پایین باشد و جرم‌گیری زیر لثه‌ها انجام بشود امکان پذیر این عمل برای بیمار خوشایند نباشد، یقیناً که در این موارد جرم‌گیری با بی‌حسی انجام می‌بشود.

وی در خاتمه در باره روش بروساژ دندانی گفت: یکی از راه حلهای از بین بردن زردی و جرم‌های دندان سپس از جرم‌گیری بروساژ است، بروساژ به برق انداختن دندان‌ها پشتیبانی می‌کند و روشی تکمیلی برای جرم‌گیری دندان‌ها است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها