زنگ خطر: یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارندتکنولوژی 

یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

یک مطالعه بزرگ نشان داد که تقریبا یک سوم از کل بزرگسالان، به قدر کافی فعالیت بدنی انجام نمی‌دهند. این یک تهدید فزاینده برای سلامتی در سراسر جهان است.

بر پایه مطالعه سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دیگر محققان، بیشتر از ۳۱ درصد از بزرگسالان – یعنی نزدیک به ۱.۸ میلیارد نفر – در سال ۲۰۲۲ به مقدار پیشنهاد شده ورزش نکرده‌اند که افزایش پنج درصدی کم‌تحرکی را نسبت به سال ۲۰۱۰ مشخص می کند.

«رودیگر کرچ»، مدیر قسمت ترقی سلامت سازمان جهانی بهداشت، او گفت: «عدم فعالیت بدنی یک تهدید خاموش برای سلامت جهانی است و به‌طور قابل توجهی در ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش دارد.»

او در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین او گفت: «متأسفانه جهان در مسیر درستی پیش نمی‌رود.»

ادامه مطلب
میتسوبیشی اوتلندر در نمایشگاه ماشین شیراز 1403 حاضر شد، وارداتی تازه آرین‌موتور_دانستنی
آخرین مطالب

برای سالم بودن، سازمان بهداشت جهانی به همه بزرگسالان پیشنهاد می‌کند که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته به فعالیت بدنی با شدت متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه ورزش شدیدتر، همانند دویدن یا رقابت در ورزش بپردازند. ورزش‌های با شدت متوسط می‌تواند شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حتی کارهای خانه باشد.

یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند_دانستنی ۹

کرچ او گفت که انجام ندادن این سطح از ورزش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، برخی سرطان‌ها و این چنین مشکلات سلامت روان را افزایش می‌دهد.

بر پایه این مطالعه، اگر روال جاری ادامه یابد، پیش‌بینی می‌بشود که سطح عدم تحرک بزرگسالان تا سال ۲۰۳۰ به ۳۵ درصد افزایش یابد. این مقدار زیاد کمتر از مقصد WHO برای افت ۱۵ درصدی عدم فعالیت بدنی تا آخر دهه است.

ادامه مطلب
فراهم‌کننده اپل روی باتری جدیدی با 100 برابر تراکم انرژی زیاد تر کار می‌کند_دانستنی

این تحقیق یک زنگ خطر است که مشخص می کند ما به قدر کافی فعالیت انجام نمی‌دهیم.

اما نرخ عدم تحرک بین کشورها زیاد متفاوت می بود. به گفتن مثال، ۶۶ درصد از بزرگسالان در امارات متحده عربی فعالیت بدنی کافی ندارند، درحالی‌‌که این رقم در مالاوی کمتر از سه درصد می بود.

شکاف جنسیتی نیز وجود داشت. نزدیک به ۳۴ درصد از زنان در سراسر جهان به اغاز فعالیت نمی‌رسند، درحالی‌که این مقدار در مردان ۲۹ درصد است.

به حرف های «فیونا بول»، رئیس واحد فعالیت بدنی سازمان جهانی بهداشت، دلایل بسیاری برای افت نرخ فعالیت وجود دارد. از جمله این که مردم کمتر راه می‌روال، زیاد تر با رایانه کار می‌کنند و عموما اوقات فراغت بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند.

در چند ماه پرمشغله از نظر ورزش جهانی، که شامل «المپیک» و مسابقات قهرمانی فوتبال «یورو» و «کوپا آمریکا» می‌بشود، کرچ به مردم یادآوری کرد که تماشای ورزش مساوی با فعالیت بدنی نیست.

ادامه مطلب
محققان موجودات کاملاً ناشناخته‌ای در دستگاه گوارش انسان کشف کردند

او او گفت: «فقط روی صندلی خود ننشینید، برخیزید و فعال باشید. هر قدم مهم است.»

زنگ خطر: یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند
یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند_دانستنی ۱۰

سازمان جهانی بهداشت اصرار کرد که تحول حرکت فردی کافی نیست و از کشورها می‌خواهد با تحکیم ورزش اجتماعی و این چنین پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی، فعالیت بدنی را ترویج کنند.

برای این مطالعه، که به‌گفتن جامع‌ترین مطالعه در این عرصه شناخته می‌بشود، یک تیم بین‌المللی از محققان یافته‌های بیشتر از ۵۰۰ مطالعه را با ۵.۷ میلیون نفر در ۱۶۳ سرزمین و قلمرو ترکیب کردند.

اما همه این مطالعه خبر بد نبوده است. تقریباً نیمی از کشورها در دهه قبل پیشرفت کرده‌اند و ۲۲ سرزمین در مسیر رسیدن‌ به مقصد ۲۰۳۰ می باشند. یقیناً تا وقتی که در مسیر درست حرکت کنند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

ادامه مطلب
متا با مدل هوش مصنوعی Llama 2 Long روی دست رقبای خود زد

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها