پژوهشگران با ارتعاش مولکولی 99 درصد سلول‌های سرطانی را نابود کردند!تکنولوژی 

پژوهشگران با ارتعاش مولکولی ۹۹ درصد سلول‌های سرطانی را نابود کردند!


دانشمندان روش جدیدی برای ازبین‌بردن ۹۹ درصد سلول‌های سرطانی کشف کرده‌اند. تحریک مولکول‌های آمینوسیانین با نور مادون قرمز نزدیک علتمی‌بشود که این مولکول‌ها به‌‌صورت هماهنگ به ارتعاش درآیند. این مولکول‌های مرتعش غشای سلول‌های سرطانی را از هم جدا می‌کنند که این کار خود علتمرگ سلول‌های سرطانی می‌بشود.

بر پایه مقاله منتشرشده در نیچر، تیم تحقیقاتی از دانشگاه رایس، A&M تگزاس و تگزاس می‌گویند که این رویکرد تازه پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به راه حلهای شبیه است. در روش‌ شبیه قبلی که نوع Feringa نام دارد، مولکول‌های نابودکننده به ساختارهای سالم بدن نیز صدمه می‌رساندند.

روش تازه برای نابودی ۹۹ درصد از سلول‌های سرطانی

در روش تازه، مولکول‌های آمینوسیانین بیشتر از یک میلیون برابر سریع تر از نوع Feringa حرکت مکانیکی دارند. این چنین می‌توان آن‌ها را با نور مادون قرمز به‌جای نور مرئی فعال کرد. منفعت گیری از نور مادون قرمز نزدیک مسئله مهمی است، چون دانشمندان را قادر می‌سازد تا به عمق بدن نفوذ کنند. با این روش می‌توان به سلول‌های سرطانی در استخوان‌ها و اندام‌ها بدون نیاز به جراحی دسترسی داشت و آن‌ها را درمان کرد.

نحوه نابودی غشای سلول‌های سرطانی با مکانیسم ارتعاشی

در آزمایش‌هایی که روی سلول‌های سرطانی کشت‌شده آزمایشگاهی انجام شد، این روش ۹۹ درصد از سلول‌های سرطانی را نابود کرد. این رویکرد این چنین روی موش‌های مبتلا به تومور ملانوما آزمایش شد و نیمی از موش‌ها درمان شدند.

ادامه مطلب
دولت بحرین به زودی مالک مک لارن خواهد شد
آخرین مطالب

ساختار و خواص شیمیایی مولکول‌های آمینوسیانین به طوری است که با محرک مناسب، همانند نور مادون قرمز نزدیک، ارتعاش هماهنگی راه اندازی خواهند داد. زمان حرکت، الکترون‌های درون این مولکول‌ها دچار پلاسمون خواهد شد؛ پلاسمون درواقع حرکت مولکول را هدایت می‌کند. این اولین‌باری است که از یک پلاسمون مولکولی برای انجام عمل خاصی همانند نابودن‌کردن غشای سلول‌های سرطانی منفعت گیری می‌بشود.

به‌طورکلی این روش بیومکانیکی گرچه روش ساده‌ای است، اما سلول‌های سرطانی به‌سختی قادرند علیه آن مقاومت کنند.

ادامه مطلب
درمان mRNA مدرنا ریسک مرگ در مبتلایان به سرطان پوست را به نصف رساند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها