همکاری دولت بایدن با مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی پروژه هوش مصنوعیتکنولوژی 

همکاری دولت بایدن با مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی پروژه هوش مصنوعی


بنیاد ملی علوم (NSF) و ۱۰ آژانس دیگر با گسترش‌دهندگان حوزه هوش مصنوعی برای اجرای بخشی از دستور اجرایی «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده همکاری می‌کنند. طی این همکاری، برنامه آزمایش راه‌اندازی خواهد شد که دولت می‌گوید دسترسی به تحقیقات را عمومی می‌کند.

NSF در بیانیه‌ای خبرداد که این برنامه با گفتن «منبع های تحقیقاتی هوش‌مصنوعی ملی» (NAIRR) دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی، قوت محاسباتی، مجموعه داده‌های نرم‌افزار و آموزش را برای محققان هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده فراهم می‌کند. محققان از طریق وب‌سایت NAIRR می‌توانند برای دسترسی به آن خواست دهند. اگر اجازه دسترسی آن‌ها صادر بشود، محققان می‌توانند از سرویس‌های گران‌قیمت و قدرتمندی همانند Microsoft Azure یا Amazon Bedrock منفعت گیری کنند.

همکاری دولت بایدن با مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی پروژه هوش مصنوعی ۹

به جز NSF، دیگر سازمان‌های دولتی که روی NAIRR کار می‌کنند، شامل آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، ناسا، مؤسسه ملی بهداشت، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری، اداره ملی اقیانوسی و جوی، وزارت کشاورزی، وزارت دفاع، وزارت انرژی و چند سازمان دیگر می‌بشود. این چنین آمازون، Anthropic ،AMD، گوگل، اینتل، متا، مایکروسافت، انویدیا، OpenAI و IBM از جمله شرکت‌هایی می باشند که در تحقق این برنامه وجود دارند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن مایکروسافت کوپایلوت برای اندروید انتشار شد + لینک دانلود

تعهدات مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی برنامه هوش مصنوعی بایدن

مایکروسافت خبرداد که ۲۰ میلیون دلار اعتبار Azure، دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی در سرویس OpenAI Azure و منابعی برای کار روی عدل، دقت و حریم خصوصی هوش‌مصنوعی اهدا کرده است. انویدیا نیز متعهد شده تا دسترسی به DGX Cloud و نرم افزار AI Enterprise خود را فراهم کند.

«ستورامان پانچاناتان»، مدیر NSF در این بیانیه می‌گوید:

«برای ادامه پیشروی در تحقیق و گسترش هوش مصنوعی، باید زمان‌هایی را در سراسر سرزمین تشکیل کنیم تا نوآوری هوش مصنوعی را پیش ببریم و زمان‌های آموزشی را تحکیم کنیم و سرزمین را برای شکل‌دهی استانداردهای بین‌المللی و شعله‌ورکردن رشد اقتصادی تحکیم کنیم.»

1706167306 899 همکاری دولت بایدن با مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی پروژه
همکاری دولت بایدن با مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی پروژه هوش مصنوعی ۱۰

به این علت دولت بایدن دستور اجرایی خود برای راه‌اندازی NAIRR را با این مقصد اظهار کرده است که مطمعن اشکار کند ایالات متحده هم چنان قطب مهم نوآوری در عرصه هوش مصنوعی باقی بماند. NAIRR در ابتدا روی چهار حوزه متمرکز خواهد می بود: امکان دسترسی به منبع های متنوع هوش‌مصنوعی، فعال‌کردن تحقیقات هوش‌مصنوعی که به امنیت و حریم خصوصی نیاز دارند، تسهیل و گسترش قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های هوش مصنوعی و آموزش جوامع برای منفعت گیری از ابزارهای هو‌ش منصوعی. NSF این چنین در بیانیه خود او گفت که اولین پروژه‌های NAIRR بر منفعت گیری از هوش‌مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی و پایداری محیطی متمرکز است.

ادامه مطلب
انویدیا زمان برگزاری اتفاقات خود در CES 2024 را خبرداد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها