پیکسل فولد 2تکنولوژی 

پیکسل فولد ۲ به گمان زیادً با پردازنده تنسور G4 و ۱۶ گیگابایت رم اراعه می‌بشود


سال ۲۰۲۳ برای تلفنهای تاشو زیاد پیروزی‌آمیز می بود. در این سال تعداد بسیاری از شرکت‌های مشهور تلفنهای انعطاف‌پذیر مختلفی را به بازار اراعه کردند. گوگل نیز بالاخره به این بازار داخل شد و گوشی قوی پیکسل فولد خود را با پردازنده Tensor G2 اراعه کرد. اما این آخر کار نیست و این کمپانی تصمیم دارد پیکسل فولد ۲ را با سخت‌افزار پرقدرت روانه بازار کند.

پیکسل فولد در ماه مه ۲۰۲۳ اراعه شد. به گمان زیادً گوگل تصمیم دارد ماه میلادی شبیهی برای اراعه نسخه دوم این گوشی درنظر بگیرد. به نقل از Android Authurity، تا الان اطلاعات بسیاری از این گوشی تاشو در دسترس نبوده است، اما به تازگی اطلاعات خوبی از این گوشی آشکار شده است.

انگارً گوگل چند ماهی است که درحال تست پیکسل فولد ۲ است. مثالهای اولیه این گوشی تاشو، چیپست تنسور G3 با اسم رمز «zuma» داشتند، اما در مثالهای جدیدتر تجهیزبه چیپست تنسور G4، با اسم رمز «zumapro» می باشند.

ادامه مطلب
جهش ۱۵۵ میلیونی پژو ۲۰۷ قیمت این خودرو را به مرز نیم میلیارد تومان رساند

این تحول در مثالهای تازه مشخص می کند که گوگل احتمالا این دستگاه را به جای Tensor G3، با چیپ G4 اراعه کند. یقیناً این نوشته قطعی نیست و در آینده بهتر می‌توان درمورد صحت آن اظهارنظر کرد. یقیناً گوگل قبل از اراعه نسخه اول پیکسل فولد تصمیم منفعت گیری از Tensor G1 را داشت، اما بعداً تصمیم به منفعت گیری از Tensor G2 گرفت. به همین علت، گمان دارد در پیکسل فولد ۲ نیز همین رویه را در پیش گیرد و به جای منفعت گیری از G3، از G4 منفعت گیری کند. این چنین درحال حاضر اسم رمز «comet» برای این گوشی انتخاب شده است و احتمالا اسم رمز آن را هم گوگل در آینده تحول دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گوگل از هوش مصنوعی تشکیل عکس ImageFX رونمایی کرد + ویدیو

تنسور G4 به گمان زیادً ترکیبی از هسته‌های پردازشی A720 ،Arm Cortex-X4 و A520 خواهد می بود. این چیپست مطابق شایعه ها توسط سامسونگ تشکیل می‌بشود. یقیناً گوگل درنظر دارد برای ساخت Tensor G5 با TSMC همکاری کند.

پردازنده G2 در تعداد بسیاری از تست‌ها کارکرد ضعیفی داشت. به این علت انتظار می‌رود کارکرد Tensor G3 و G4 نسبت به رقبای دیگر بهتر باشد.

مقدار رم پیکسل فولد ۲

به غیر از پردازنده، پیکسل فولد ۲ به گمان زیادً دارای ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع UFS 4.0 خواهد می بود. اگر این نوشته به حقیقت بپیوندد، پیکسل فولد ۲ اولین گوشی گوگل خواهد می بود که به رم ۱۶ گیگابایت تجهیزاست. یقیناً این افزایش رم زیاد هم دور از انتظار نیست. گوگل درنظر دارد تلفنهای تازه خود را با قابلیت‌های هوش مصنوعی اراعه کند و برای کارکرد بهینه قابلیت‌های هوش مصنوعی، این مقدار افزایش مورد نیاز است. ملزوم به ذکر است که پیکسل فولد ۱ دارای رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع ۳.۱ UFS می بود.

ادامه مطلب
مدیرعامل گوگل خطرات هوش مصنوعی را به تغییرات آب‌و‌هوایی تشبیه کرد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها