HyperOSتکنولوژی 

۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

HyperOS، سیستم‌عامل تازه شیائومی است که مدتی قبل معارفه شد و مطابق زمان‌بندی، در بازه‌های وقتی گوناگون برای تلفنهای اظهار‌شده در دسترس قرار می‌گیرد. در قیاس با MIUI، هایپراواس شامل تغییراتی است که توانایی‌ای سریع و سبک را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در این نوشته به بازدید ۶ ویژگی برجسته هایپراواس می‌پردازیم؛ قابلیت‌هایی که برخی از آن‌ها بر جذابیت ظاهری گوشی می‌افزایند و برخی دیگر کار با سیستم‌عامل را تسهیل می‌کنند.

طراحی دلخواه لاک‌اسکرین 

تغییرات ظاهری هایپر او اس به‌طوری بوده که چهره جدیدی به تلفنتان می‌بخشد و نمود‌های بصری زیبایی را به‌کار می‌گیرد. این سیستم‌عامل به شما اجازه می‌دهد تا با اراعه مطرح‌های گوناگون برای لاک‌اسکرین، رنگ فونت را تحول دهید و افکت‌های گوناگونی را برای انیمیشن‌ بعد‌عرصه (همانند اعداد ساعت و تاریخ) اعمال کنید. این چنین علی‌رغم شباهت بالای لاک‌اسکرین هایپر او اس با بعد‌عرصه‌های iOS، کاربران پویایی و جذابیت را در مطرح‌های این سیستم‌عامل حس خواهند کرد.

ادامه مطلب
اسپیس‌ایکس قرارداد مهمی برای پرتاب ماهواره‌های مسیریابی اروپا امضا کرد
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۳۹

کاربران در HyperOS به سه سبک طراحی برای انتخاب لاک‌اسکرین مدنظرشان دسترسی دارند: کلاسیک، Rhombus (لوزی) و Magazine (مجله‌همانند). کلاسیک، سبکی مینیمالیستی است که درکنار فونت‌های متنوع برای ساعت و تاریخ، داده‌های آب‌وهوایی را در لحظه نمایش می‌دهد. بااین‌حال در دو سبک‌ Rhombus و Magazine، کاربران آپشن‌های شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار دارند.

HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۰

گالری هوشمندتر و بهتر

از ویژگی‌های تازه گالری می‌توان به برش هوشمند تصاویر اشاره کرد؛ جایی که می‌توانید با لمس قسمت‌های مدنظرتان در عکس، آن‌ها را از بعد‌عرصه جدا کنید و سپس آن را در تِم‌های متفاوت قرار دهید. چنانچه بعد‌عرصه فرد دیگر را مورد نظر دارید، عکس را لمس کنید و با انتخاب سه‌نقطه عمودی، گزینه تحول بعد‌عرصه را بزنید. بعد از انتخاب تم دلخواه‌تان، روی گزینه ذخیره کلیک کنید. 

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ردمی بادز ۵ پرو با فناوری حذف نویز فعال معارفه شد
HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۱

برخی از قابلیت‌های گالری نیز به نوار پایینی برنامه منتقل شده‌اند و حتی تب مخصوصی با گفتن Recommended (پیشنهادات) برای دسترسی به آپشن‌های گالری دیده می‌بشود. مورد تازه دیگر هم به ویژگی ID اشاره دارد و به تشکیل تصاویر جداشده همراه با شناسه پشتیبانی می‌کند.

HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۲

ناچ پویا و زیبایی نمایشگر

داینامیک آیلند یا جزیره پویا، فناوری جدیدی است که اپل در همه تلفنهای سری آیفون ۱۵ به‌کار برده و پیروزی این تکنولوژی، جهت شده است تا سازندگان اندرویدی نیز به فکر وجود آن در تلفنهای خودشان باشند. به‌همین‌علت ریلمی این فناوری را تحت گفتن Mini Capsule به دستگاه‌های خود آورده و وان‌پلاس نیز در آپدیت OxygenOS 14 این قابلیت را لحاظ کرده است. 

HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۳

شیائومی هم نسخه‌ای از داینامیک آیلند را با HyperOS اراعه کرده و انگارً تعداد بسیاری آن را ناچ پویا می‌نامند. زمان اتصال شارژ، فعال‌سازی DND و هات‌اسپات می‌توانید ناچ پویا شیائومی را ببینید. اگرچه این فناوری چندان کاربردی نیست، اما به‌لحاظ بصری، جذابیت هایپر او اس را بالا می‌برد.

ادامه مطلب
اینترنت 5.5G به گمان زیادً به‌زودی برای تلفنهای هوشمند شیائومی از راه می‌رسد_دانستنی

نظم زیاد تر در Control Center 

کاربران با کشیدن گوشه سمت راست نمایشگر به پایین، به Control Center دسترسی خواهند داشت. طی حرکتی دلنشین، شیائومی ظاهری مینیمال به Control Center بخشیده تا آرایش تمیزتری را در این صفحه ببینیم. درصورتی‌که کاربران با این شیوه طراحی مشکل داشته باشند، می‌توانند از طریق Settings > Notifications & Status Bar، گزینه Don’t Show Icon Labels را غیرفعال کنند. شیائومی این چنین بین‌بر پخش‌کننده موسیقی به Control Center افزوده و گزینه‌های Wi-Fi را در یک پاپ آپ کوچک قرار داده است. 

HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۴

بهبود مولتی‌تسکینگ 

در هایپر او اس مولتی‌تسکینگ روان‌تری را ناظر هستیم که کنترل بهتر Split Screens، بستن آسان‌تر پنجره‌های شناور (Floating Window) و دسترسی بهتر به بین‌برها را به همراه می‌آورد. این چنین ویژگی‌هایی در زمان نوت‌برداری شما از جلسات، کپی‌کردن مطالب از برنامه‌ای به برنامه دیگر و گپ‌زدن با دوستان‌تان کاربردی‌ می باشند و دسترسی شما را آسان‌تر می‌سازند.

ادامه مطلب
سری ردمی نوت 13 برای بازار جهانی معارفه شد؛ مشخصات + قیمت
HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۵

حذف راحت‌تر برنامه‌های غیرکاربردی

سرانجام شیائومی این امکان را در HyperOS فراهم ساخته تا اکثر برنامه‌های پیش‌فکر گوشی که اصطلاحاً Bloatware نام دارند، حذف کنید. تلفنهای شیائومی در بازه‌های قیمتی گوناگون با برنامه‌های غیرکاربردی بسیاری اراعه خواهد شد که جمعاً بخشی از فضای ذخیره‌سازی دستگاه را به خود تعلق خواهند داد؛ اما اکنون کاربران قادرند تا از شر این برنامه‌های بعضاً بی‌منفعت راحت شوند و فضای بیشتری را برای دیگر برنامه‌ها در نظر بگیرند.

HyperOS
۶ ویژگی سیستم عامل شیائومی HyperOS که باید توانایی کنید_دانستنی ۴۶

جمع‌بندی

شیائومی زمان و تلاش بسیاری را صرف گسترش هایپر او اس کرده و تصمیم دارد تا همانند سامسونگ و اپل، محصولات خود را از طریق یک اکوسیستم قوی به یکدیگر متصل کند. اگرچه این سیستم‌عامل تا این مدت جای کار دارد و از iOS الهام گرفته، اما انتظار می‌رود در آینده ویژگی‌های کاربردی‌تر و دلنشین‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

ادامه مطلب
پوکو X6 Neo به‌زودی معارفه می‌بشود؛ عکس + مشخصات

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط