هوش مصنوعی مالک تیک‌تاک محبوب‌ترین چت‌بات چین شدتکنولوژی 

هوش مصنوعی مالک تیک‌تاک محبوب‌ترین چت‌بات چین شد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

چت‌بات هوش مصنوعی بایت‌دنس با نام «دوبائو» (Doubao) در سال قبل میلادی زیاد تر از چت‌بات «ارنی» (Ernie) بایدو دانلود شده است و اکنون نیز کاربران فعال بیشتری در iOS دارد. اگرچه چت‌بات ارنی بایدو اغاز پرشتابی در چین داشت، اما اکنون هوش مصنوعی بایت‌دنس جایگاه اول را در اختیار گرفته است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، اکنون چت‌بات Doubao با تقریباً ۹ میلیون بار دانلود تا آوریل ۲۰۲۴، در iOS پردانلودترین چت‌بات‌ هوش مصنوعی در چین محسوب می‌بشود؛ بعد از آن نیز Ernie با ۸ میلیون دانلود قرار دارد. دوبائو نیز با بیشتر از ۴ میلیون کاربر فعال ماهانه جایگاه اول را تصاحب کرده است.

چت‌بات هوش مصنوعی بایت‌دنس در جایگاه اول

آمار منتشرشده از مقدار دانلود و تعداد کاربران چت‌بات‌های چینی، شامل نسخه‌های اندرویدی نمی‌بشود، بااین‌حال محبوبیت زیاد این فناوری در این سرزمین را مشخص می کند. بایت‌دنس پیش‌تر خبرداد که Doubao نزدیک به ۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه در تلفنهای هوشمند و کامپیوترهای شخصی دارد. برای قیاس، تعداد کاربران فعال ماهانه اپلیکیشن ChatGPT در آمریکا ۶.۷ میلیون است.

نمودار پیشرفت پنج چت‌بات هوش مصنوعی محبوب چین تا آوریل ۲۰۲۴

مدتی پیش نیز مدیرعامل شرکت بایدو خبرداد که تعداد کل کاربران هوش مصنوعی ارنی این شرکت از ۲۰۰ میلیون فراتر رفته است. بایدو بیشتر از یک سال پیش از این چت‌بات پرده برداشت و در ماه اوت ۲۰۲۳ نیز مجوز دولت چین را برای منفعت گیری عمومی کاربران دریافت کرد.

ادامه مطلب
ایربادهای تازه جبرا با کیس هوشمند تجهیزبه بلوتوث LE معارفه شدند_دانستنی
آخرین مطالب

شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی در چین عمدتاً روی سرویس‌های رایگان متمرکز شده‌اند. بااین‌حال هوش مصنوعی ارنی که سرویس‌های پولی نیز به کاربران می‌دهد، هم چنان جزء پنج چت‌بات پراستفاده این سرزمین است. یقیناً این هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۲۳، کمتر از ۵۰۰ هزار دلار درآمد از خریدهای درون‌برنامه‌ای و مشترکان خود پیدا کرده است.

محبوبیت چت‌بات‌های رایگان و این چنین محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده بر واردات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به چین، به گمان زیادً کسب درآمد شرکت‌های فناوری از هوش مصنوعی را سخت‌تر می‌کند. به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها برای افزایش درآمد خود به تبلیغات و خدمات ابری متکی خواهند می بود.

ادامه مطلب
آتشفشان‌های سیاره زهره به گمان زیادً همین اکنون درحال فوران هستند_دانستنی

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها