لپتاپ فریمورکتکنولوژی 

لپ‌تاپ Framework 13 با پردازنده‌های سری Core Ultra اینتل معارفه شد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

شرکت Framework به‌تازگی از محصول ۱۳ اینچی تازه خود رونمایی کرده است که از پردازنده‌های تازه‌داخل سری Core Ultra اینتل منفعت می‌برند. این چنین امکان خواست جداگانه مادربرد این لپ‌تاپ برای ارتقا پردازنده محصولات قدیمی‌تر این برند توسط کاربران وجود دارد.

مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ Framework 13

با اهمیت ترین تحول سخت‌افزاری در نسل تازه لپ‌تاپ Framework 13 منفعت گیری از پردازنده‌های سری Core Ultra اینتل است که در سه پیکربندی گوناگون اراعه خواهد شد. نسخه تجهیزبه پردازنده Ultra 5 125H دارای ۴ هسته قوی و ۸ هسته کم‌مصرف در کنار ۷ هسته گرافیکی است. نسخه دیگر با پردازنده Ultra 7 165H اراعه خواهد شد که به ۶ هسته قوی، ۸ هسته کم‌مصرف و ۸ هسته گرافیکی تجهیزشده‌است. پیکربندی فرد دیگر از همین پردازنده هم در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت که فرکانس کاری هسته‌های پردازشی آن مقداری زیاد تر از نسخه پایه است. ناگفته نماند که این پردازنده‌ها به واحد پردازش عصبی برای اراعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هم تجهیزمی باشند؛ اما شرکت سازنده جزئیاتی حوالی آن اراعه نکرده‌است. ناگفته نماند که امکان خواست محصولات با گرافیک جدا گانه اینتل Arc هم وجود دارد.

ادامه مطلب
نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

قیمت پیکربندی پایه لپ‌تاپ تازه Framework 13 پیش از افزودن شارژر، حافظه داخلی و رم، ۸۹۹ دلار اظهار شده‌است. این چنین دارندگان محصولات قدیمی‌تر این شرکت می‌توانند عمل به خواست جداگانه مادربرد تجهیزبه پردازنده تازه با قیمت پایه ۴۴۹ دلار کنند. یقیناً باید دقت داشت که این مادربرد با حافظه‌های رم DDR4 سازگار نیست و اگر کاربران از این چنین حافظه‌هایی منفعت می‌برند، باید حداقل ۸۰ دلار هم برای خرید حافظه رم DDR5 با ظرفیت ۸ گیگابایت هزینه کنند.

لپ‌تاپ Framework 13 با پردازنده‌های سری Core Ultra اینتل معارفه شد_دانستنی ۴

نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن بهبود یافته ۱۹۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل یکی دیگر از تغییرات محصول تازه شرکت Framework است. این صفحه‌نمایش از روکش مات و نرخ به‌روزرسانی عکس ۱۲۰ هرتز منفعت می‌برد و به‌صورت آپشنال به هزینه ۱۳۰ دلار در دسترس خریداران قرار خواهد داشت. دارندگان محصولات قدیمی‌تر هم می‌توانند با پرداخت ۲۶۹ دلار عمل به خواست جداگانه این نمایشگر برای ارتقا لپ‌تاپ خود کنند. بدیهی است که ماژول‌های گوناگون هم همانند همیشه در اختیار خریداران قرار خواهند داشت که از جمله آنها می‌توان به کارت گسترش USB-C و وب‌کم ۹.۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

ادامه مطلب
برخی از پارک‌های علم و فناوری منتخب ایران منفعت‌وری صادراتی ندارند
آخرین مطالب

نسخه‌های تجهیزبه پردازنده رایزن ۷۰۴۰ و سری ۱۳ اینتل لپ‌تاپ ۱۳ اینچی Framework هم اکنون در پیکربندی‌های جدیدی با قیمت افت یافته‌، اراعه خواهد شد. خریداران می‌توانند محصولات این شرکت را به‌صورت قطعات مجزا خواست دهند و خودشان عمل به سرهم کردن آنها کنند یا با پرداخت ۵۰ دلار هزینه زیاد تر، لپ‌تاپ را به‌صورت آماده تحویل بگیرند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها