سایدلودینگ اپ‌ها روی آیفون در نیمه اول 2024 برای کاربران اتحادیه اروپا ممکن می‌شودتکنولوژی 

سایدلودینگ اپ‌ها روی آیفون در نیمه اول ۲۰۲۴ برای کاربران اتحادیه اروپا ممکن می‌بشود


مطابق گزارش تازه «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا در نیمه اول ۲۰۲۴ می‌توانند برنامه‌ها را خارج از اپ استور دانلود کنند. اپل در راستای پیروی از قوانین اتحادیه اروپا قابلیت سایدلودینگ را در اختیار کاربران اروپایی قرار می‌دهد و کاربران در دیگر کشورها ازجمله ایران به آن دسترسی اشکار نخواهند کرد.

مطابق گزارش بلومبرگ، کاربران اتحادیه اروپا از نیمه اول ۲۰۲۴ برای نصب برنامه دیگر وابسته به اپ استور نخواهند می بود. علاوه‌براین، احتمالا گسترش‌دهندگان بتوانند کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل را دور بزنند، یقیناً دور از انتظار به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها به این راحتی از کارمزد خود بگذرند.

سایدلودینگ همراه با یک سیستم کنترل‌شده

به حرف های گرمن، اپل یک سیستم به‌شدت کنترل‌شده را برای کاربران اتحادیه اروپا معارفه می‌کند تا از طریق این سیستم امکان نصب برنامه خارج از اپ استور وجود داشته باشد.

ادامه مطلب
5 هواپیمای لاکهید مارتین که تاریخ هوانوردی نظامی را تحول دادند

گزارش گرمن با گزارشی که اخیراً از افزودن قابلیت سایدلودینگ به آپدیت iOS 17.2 اشاره می‌کرد، در تضاد است. به‌روزرسانی iOS 17.2 به گمان زیادً ماه آینده میلادی از راه می‌رسد، اما گزارش تازه بلومبرگ می‌گوید این قابلیت در نیمه اول ۲۰۲۴ در اختیار کاربران اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا که در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲ اجرایی شد، غول‌های دنیای فناوری یا «دربان‌ها» را ناچار می‌کند که سرویس‌ها و پلتفرم‌های خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها و گسترش‌دهندگان قرار دهند.

ادامه مطلب
ایرتگ اپل به ردیابی یک چمدان مسروقه و دستگیری سارق آن پشتیبانی کرد

قانون DMA تأثیر چشمگیری روی پلتفرم‌های اپل دارد و می‌تواند تبدیل تغییرات چشمگیری در اپ استور، Messages، فیس‌تایم، سیری و دیگر محصولات کوپرتینویی‌ها بشود.

اپل ادعا می‌کند که سایدلودینگ اپ‌ها می‌تواند امنیت و حریم خصوصی کاربران را زیر سوال ببرد و افراد را در برابر بدافزار و کلاهبرداری صدمه‌پذیر کند. با وجود این چنین حرف های‌هایی، اپل باید از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند، در غیر این‌صورت باید تا ۲۰ درصد درآمد جهانی خود را به‌گفتن جریمه بپردازد.

درنهایت مجدد باید روی این مسئله پافشاری کرد که قابلیت سایدلودینگ اپ‌ها روی آیفون و آیپد حداقل در ابتدا تنها در اختیار کاربران اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها