این هوش مصنوعی تعامل انسان با محیط‌های مجازی را ساده می‌کند + ویدیوتکنولوژی 

این هوش مصنوعی تعامل انسان با محیط‌های مجازی را ساده می‌کند + ویدیو


محققان دانشگاه استنفورد و آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک در متا (FAIR) سیستم هوش مصنوعی جدیدی را گسترش داده‌اند که می‌تواند بر پایه توضیحات متنی، بین انسان‌ها و اشیای یک محیط مجازی، حرکات طبیعی و هماهنگ تشکیل کند. این چنین در بین محققان این پروژه، نام «روزبه متقی» دانشمند و پژوهشگر ایرانی FAIR نیز دیده می‌بشود.

سیستم تازه که CHOIS نامیده می‌بشود (Controllable Human-Object Interaction Synthesis)، از تازه ترین تکنیک‌های مدل‌‌های انتشاری پشتیبانی می‌گیرد تا تعامل های یکپارچه و دقیقی همانند «میز را بالای سر خود ببرید، راه بروید و میز را پایین بیاورید» را تشکیل کند. محققان در مطالعه خود آینده‌ای را متصور شده‌اند که در آن موجودات مجازی می‌توانند دستورات زبان را به روانی انسان‌ها فهمیدن کنند و به آن‌ها جواب دهند.

نحوه کار هوش مصنوعی تازه گسترش‌یافته متا و استنفورد

CHOIS در هسته مهم خود از یک مدل انتشار کردن شرطی (Diffusion Model) منفعت گیری می‌کند که نوعی مدل مولد است و می‌تواند ادامه حرکات را به‌طور دقیق همانند‌سازی نماید. سپس هنگامی که یک حالت اولیه از موقعیت انسان و شیء در محیط مجازی، همراه با توصیف زبانی از کار مورد نظر فرد فراهم شد، CHOIS ادامه حرکات را تشکیل می‌کند.

ادامه مطلب
ایسوس از نسخه‌های تازه ویووبوک S16 ،S14 و Pro 15 OLED رونمایی کرد

برای مثال، اگر دستورالعمل ما نزدیک‌ترکردن لامپ به مبل باشد (ویدیو زیر)، CHOIS با فهمیدن این دستور، یک انیمیشن واقعی از آواتار انسانی تشکیل می‌کند که لامپ را بلند می‌کند و آن را در نزدیکی مبل قرار می‌دهد.

یقیناً همانطور که محققان اشاره کرده‌اند، تشکیل تعامل های مداوم انسان و شیء بر پایه توصیفات زبانی در یک محیط مجازی، چالش‌های بسیاری را به همراه دارد. به گفتن مثال، آن‌‌ها باید مطمعن داشته باشند که حرکات تشکیل‌شده توسط هوش مصنوعی واقع‌بینانه و هماهنگ می باشند.

ادامه مطلب
اینستاگرام بعد از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد_دانستنی

سیستم CHOIS در عرصه گرافیک کامپیوتری و به‌اختصاصی حوزه انیمیشن‌سازی و حقیقت مجازی کاربردهای بسیاری خواهد داشت. با حمایتاز هوش مصنوعی، CHOIS می‌تواند زمان و تلاش موردنیاز برای ساخت انیمیشن‌های پیچیده را به‌شدت افت دهد. در عرصه‌های هوش مصنوعی و رباتیک نیز CHOIS یک قدم بزرگ به سمت سیستم‌های جدا گانه‌تر و آگاه‌تر محسوب می‌بشود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها