google playتکنولوژی 

گوگل یک تب تازه را جانشین نوار جستجوی پلی‌استور می‌کند_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

مطابق گزارش‌های تازه، گوگل‌پلی به‌زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد و تب جدیدی برای جستجو به این فروشگاه اضافه می‌بشود. با حذف سرچ‌بار و تعلق تب مجزا برای جستجو، گوگل می‌تواند راحت‌تر از قبل عمل به اراعه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشنهادی به کاربران نماید.

تب جستجو چه ویژگی‌هایی دارد؟

اکنون اگر تصمیم جستجو در برنامه گوگل‌پلی را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با لمس نوار جستجو در بالای صفحه و داخل کردن گفتن دلخواه خود، به جستوجو برنامه یا بازی موردنظر خود بگردید. به‌نظر می‌رسد که گوگل چندان از این رویه راضی نیست و می‌خواهد مکانیسم جستجو در فروشگاه اپ خود را تحول دهد. بر پایه گزارشی غیر رسمی، به‌زودی تب جدیدی برای جستجو به نوار ناوبری پایین صفحه اضافه خواهد شد و سرچ‌بار از بالای صفحه حذف می‌بشود. اگرچه فعلاً عموم کاربران به قابلیت حرف های شده دسترسی ندارند؛ اما برخی اسکرین‌شات‌های انتشار شده، نمایی کلی از این تحول را اراعه می‌کنند.

ادامه مطلب
گوگل از هوش مصنوعی تشکیل عکس ImageFX رونمایی کرد + ویدیو
تب جستجو شامل دسته‌بندی اپ‌ها و بازی‌ها در کنار عبارات احتمالی برای جستجو می‌بشود

مطابق تصاویر انتشار شده، گوگل تعدادی عبارت از پیش تعیین شده برای جستجو در تب تازه درنظر گرفته است که به گمان زیادً بر پایه جستجوهای قبلی کاربر اشکار خواهد شد. اگرچه این تحول امکان پذیر از نظر تعداد بسیاری از افراد، چندان مهم به نظر نرسد؛ اما باید اشاره کرد که اکنون جستجو برای یک اپ یا بازی خاص، مقداری طویل‌تر از قبل شده است و به آسانی قبل نخواهد می بود. منفعت گیری از سرچ‌بار گزینه راحت‌تری می بود؛ چون تقریباً در همه صفحات وجود داشت و دسترسی به آن سریع می بود. یقیناً حرف های شده است که نوار جستجو هم چنان در قسمت کتاب‌های گوگل‌پلی (تب Books) وجود خواهد داشت و از این تکه حذف نشده است.

مشخصاً تب جستجوی تازه برای قرار دادن کاربران در معرض محتوای تازه طراحی شده است؛ محتوایی که در قبل گمان برخورد با آن کمتر بوده است، اما اکنون زیاد تر در دید قرار خواهد داشت. شایان ذکر است که پلتفرم‌های دیگر نیز از قابلیت شبیهی منفعت می‌برند تا کاربران خود را با محتوای تازه آشنا کنند. یکی از بارزترین مثال‌ها، تب جستجوی جدا گانه در سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای است که عناوین مختلفی درون آن جای گرفته است.

ادامه مطلب
ردمی بادز ۵ پرو با فناوری حذف نویز فعال معارفه شد
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها