تیم نیوکاسل از «پیراهن‌های صدادار» برای طرفداران ناشنوای خود رونمایی کردتکنولوژی 

تیم نیوکاسل از «پیراهن‌های صدادار» برای طرفداران ناشنوای خود رونمایی کرد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد انگلستان «پیراهن‌های صداداری» را معارفه کرده است که به هواداران ناشنوا اجازه می‌دهد جو ورزشگاه این باشگاه، یعنی سنت جیمز پارک را حس کنند و صدای تماشاگران دیگر را به‌نوعی بشنوند.

مطابق گزارش بی‌بی‌سی، در این پیراهن‌ها از سنسورها و موتورهای اختصاصی‌ای منفعت گیری شده است که صدا را به نوعی توانایی لمسی تبدیل می‌کند. اولین‌بار در مسابقه فوتبال روز قبل نیوکاسل یونایتد در روبه رو تاتنهام، از این پیراهن منفعت گیری شد. «رایان گنز»، یکی از بنیان‌گذاران Cute Circuit، شرکت سازنده این فناوری، می‌گوید:

«وقتی که این پیراهن را می‌پوشید، مقداری همانند به این است که استادیوم را پوشیده‌اید! ما میکروفون‌هایی در سرتاسر سنت جیمز نهان کرده‌ایم که قسمت‌های گوناگون سروصدای جمعیت را ضبط می‌کنند.»

صدای گرفته‌شده توسط این میکروفون‌ها به موتورهای کوچک تعبیه‌شده در پارچه پیراهن منتقل می‌بشود، سپس بر پایه جو ورزشگاه، این میکروفون‌ها می‌لرزند و روشن خواهد شد. گنز می‌گوید:

ادامه مطلب
همکاری بلوبانک و بامن
آخرین مطالب

«فقط صدای افراد نزدیک به خود را با این پیراهن حس نمی‌کنید، بلکه همه شعارهای سراسر استادیوم و تشویق دیگران را نیز می‌توانید در تکه‌های گوناگون پیراهن حس کنید.»

توانایی پیراهن صدادار توسط دو هوادار نیوکاسل

تیم نیوکاسل از «پیراهن‌های صدادار» برای طرفداران ناشنوای خود رونمایی کرد_دانستنی ۴

«رایان گرگسون» و «دیوید ویلسون»، دو دوستی می باشند که برای ربط با یکدیگر از زبان اشاره منفعت گیری می‌کنند و در جریان مسابقه روز قبل تیم‌های نیوکاسل و تاتنهام این پیراهن را پوشیده‌اند. ویلسون درمورد توانایی خود می‌گوید:

«می‌توانستم پیراهن را روی بدنم حس کنم و با خودم می‌گفتم: صدای ورزشگاه این چنین حسی دارد؟ آن‌قدر متفاوت می بود که حس می‌کردم واقعی است.»

هزینه ساخت این پیراهن توسط حمایتکننده مالی باشگاه نیوکاسل، شرکت عربستانی Sela، فراهم شده است که این چنین برای بازی روز قبل، فضایی را به مؤسسه خیریه ملی افت شنوایی تعلق داده می بود.

ادامه مطلب
مشکل Beeper Mini حل شد؛ منفعت گیری از iMessage در اندروید به‌صورت رایگان

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط