دهان بیمار دچار تشنج را باز نکنیدسلامتی 

دهان بیمار دچار تشنج را باز نکنید_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

کد خبر: ۲۶۲۵۸۷

تاریخ انتشار کردن: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۳

به نقل از بهداشت نیوز، دکتر بهنام صفرپور، فلوشیپ صرع و نوار مغزی در گفتگو با درمانگاه مهر برنامه «خونه زندگی» با گفتن این که تشنج بیماری است که به اشکال گوناگون خودش را مشخص می کند، افزود: در بیماری صرع، فرد، دو نوبت تشنج باید داشته باشد، یقیناً این تشنج ناشی از یک چیز حاد نیست.

او همین طور گفت: اگر با ام آر ای و آزمایش‌هایی که پزشکان انجام خواهند داد، تشخیص دهیم که گمان تشنج تا چند سال آینده، بالای ۶۰ درصد است، تشخیص بیماری صرع به بیمار خواهیم داد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
دعوت مقام معظم رهبری از دانشجویان آمریکایی برای دفاع از مظلومان غزه باید به گفتمان مشترک دانشگاهیان تبدیل شود_دانستنی

این فلوشیپ صرع و نوار مغزی، به علل بیماری صرع اشاره و فرمود: بیماری صرع علت‌های مختلفی دارد که یک از با اهمیت ترین آن، علت ساختاری مغز است. به طوری که اختلالات تکاملی مغز بعضی اوقات اوقات امکان پذیر رخ دهد و فرد را دچار صرع کند.

وی با گفتن این که از دوران جنینی، نورون‌ها و سلول‌های عصبی اختلاف اشکار می‌کنند و می‌خواهند مهاجرت کنند، او گفت: امکان پذیر آن مهاجرت، به خوبی صورت نگیرد و یک بافت غیرطبیعی شکل بگیرد و فرد را دچار تشنج کند.

صفرپور، ضایعاتِ عروقِ مغز و تومورها را جزو اختلالات ساختاری مغز دانست و افزود: امکان پذیر اختلال ساختاری به صورتی باشد که بیمار دچار یک تروما و ضربه مغزی شده باشد و این صدمه مغزی، بعدها فرد را دچار تشنج کند.

ادامه مطلب
دماوند ایران از زاویه ای که تا به حال ندیده‌اید+عکس_دانستنی

این فلوشیپ صرع و نوار مغزی با گفتن این که اختلالات متابولیک نیز می‌توانند علتتشنج شوند، در ادامه گفت: اختلالات ژنتیکی، عفونت‌های مغزی، مننژیت‌ها نیز علتتشنج خواهد شد و اختلالات اوتومیوم، علتِ رایج صرع است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها