intensity-linked-depressionتکنولوژی 

محققان می‌گویند ورزش با شدت کم با افت افسردگی ربط دارد_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

تحقیقات تازه ربط معنی‌داری بین شراکت در ورزش با شدت کم تا متوسط و افت مقدار افسردگی اشکار کرده است.

محققان دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) یک بازدید جامع از مطالعات در سراسر جهان انجام دادند که به بازدید پتانسیل فعالیت بدنی برای مداخله در سلامت روان می‌پرداخت.

این تحلیل که در مجله Neuroscience and Biobehavioural Reviews انتشار شد، نشان داد که فعالیت بدنی خطر ابتلا به افسردگی را تا ۲۳ درصد و اضطراب را تا ۲۶ درصد افت می‌دهد. ربط قوی بین فعالیت بدنی کم و متوسط، که شامل فعالیت‌هایی همانند باغبانی، گلف و پیاده‌روی می‌شد، و افت خطر افسردگی یافت شد. با این‌حال، این تأثیرات در ورزش‌های با شدت بالا چندان مشاهده نشد.

فعالیت بدنی این چنین به‌طور قابل توجهی با افت خطر ابتلا به بیماری‌های روانی شدید، از جمله افت روانپریشی یا اسکیزوفرنی تا ۲۷ درصد همراه می بود.

ادامه مطلب
محققان از کشف ربط قابل دقت و تازه بین قلب و مغز خبر خواهند داد
آخرین مطالب

نتایج هم در مردان و هم در زنان، در گروه‌های سنی گوناگون و در سراسر جهان یکسان می بود.

«لی اسمیت»، نویسنده مهم پژوهش و پروفسور بهداشت عمومی در دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU)، او گفت:

«پیشگیری موثر از عوارض مشکلات سلامت روان، به‌گفتن یک چالش بزرگ از اهمیت بسیار‌ای در حوزه سلامت عمومی برخوردار است. این شرایط می‌تواند پیچیده باشد و نیازمند یک رویکرد چند جانبه برای درمان است. فرایند درمان امکان پذیر با مداخلات دارویی، روان درمانی و تغییرات سبک زندگی همراه باشد.»

ورزش با شدت کم

اثرات شدت فعالیت بدنی بر افسردگی، نیاز به دستورالعمل‌های دقیق ورزشی را برجسته می‌کند. ورزش با شدت کم تا متوسط می‌تواند سلامت روان را از طریق عکس العمل‌های بیوشیمیایی بهبود بخشد. درحالی‌که ورزش با شدت بالا امکان پذیر عکس العمل‌های مرتبط با استرس را در برخی افراد بدتر کند.

ادامه مطلب
قیمت جتا VS7 به همراه قیمت جتا VS5‌ از سوی ماموت خودرو اعلام شد

اذعان به تفاوت‌ها در عکس العمل افراد به ورزش برای استراتژی‌های مؤثر سلامت روان حیاتی است و مشخص می کند که هر پیشنهاد‌ای برای فعالیت، باید به‌طور خاص برای فرد تنظیم بشود.

این حقیقت که حتی سطوح پایین تا متوسط فعالیت بدنی می‌تواند برای سلامت روان سودمند باشد، اهمیت اختصاصی‌ای دارد. چون این سطوح از فعالیت امکان پذیر برای افرادی که می‌توانند تغییرات کوچکتری در سبک زندگی خود تشکیل کنند، بدون این که حس کنند نیاز به یک برنامه ورزشی با شدت بالا دارند، قابل دستیابی‌تر باشد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها