ناخن های مستحکم می خواهید؟ این مواد معدنی و ویتامین ها را بخوریدسلامتی 

ناخن های مستحکم می خواهید؟ این مواد معدنی و ویتامین ها را بخورید_دانستنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دانستنی

کد خبر: ۲۶۳۵۷۸

تاریخ انتشار کردن: یکشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۳ – ۰۹:۵۲

به نقل از بهداشت نیوز، همانطور که «رنگ رخسار خبر می‌دهد از سرّ درون»، ناخن‌ها نیز می‌توانند سخن‌های بسیاری در رابطه حالت سلامت شما بگویند. تحول در ظاهر، بافت یا شکل ناخن‌ها نشان‌دهنده افتمواد مغذی است.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، راه اندازی و قوّت سلول‌های ناخن پشتیبانی می‌کنند. سه مورد از با اهمیت ترین مواد مغذی برای داشتن ناخن‌های سالم و قشنگ عبارت هستند از:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
الزام تعریف مشترک از مرجعیت علمی/ باید الگوی مرجعیت علمی بومی و ملی داشته باشیم_دانستنی

۱.آهن

از آنجا که اکسیژن برای سلامت ناخن‌ها مورد نیاز است، افتآهن یا کم‌خونی می‌تواند تبدیل تشکیل شیارهای عمودی در سطح ناخن بشود یا ناخن های شما را مقعر و قاشقی شکل کند. بدن آهن حاضر در غذاهای حیوانی همانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی همانند سبزیجات تیره، بادام زمینی، دانه‌ها، لوبیا و دیگر غذاهای غنی شده جذب می‌کند.

۲.روی

روی یا زینک برای رشد ناخن‌ها الزامی است. مصرف ناکافی روی در صدمه دیدن صفحه ناخن مؤثر است و علتظاهرشدن لکه‌های سفید روی ناخن‌ها می‌بشود. پروتئین‌های حیوانی، همانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ، یک راه عالی برای دریافت زینک کافی از طریق رژیم غذایی می باشند. برخی از غذاهای گیاهی همانند سویا، نخود، آجیل به‌اختصاصی بادام و بادام هندی نیز حاوی این ماده معدنی می باشند.

ادامه مطلب
آخرین عکس از ببر مازندران در باغ وحش برلین+عکس

۳. بیوتین

بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین ب است که با نام‌های ویتامین ۷B یا ویتامین H هم شناخته می‌بشود. این ویتامین به رشد سلولی سالم و متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین (که برای رشد ناخن الزامی می باشند)، پشتیبانی می‌کند. مقدار مصرف بیوتین پیشنهاد‌شده برای بزرگسالان ۳۰ میکروگرم در روز است.

منبع: عصر ایران

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها